jajcus: SPECS jnbackup.spec

Wto, 23 Paź 2001, 14:51:32 CEST

On Tue, 23 Oct 2001, Jacek Konieczny wrote:

> Pozwól, że ja, jako autor programu będę decydował o jego architekturze.
>
> Backups musi mieć jedynie prawa do:
>         1. czytania swoich plików konfiguracyjnych
>         2. zapisu w swoim katalogu domowym
>         3. zalogowania się na klienta (tu jest to trochę odwrócone)
>         4. zapisu na medium (na razie jest to też tylko jakiś katalog)
>
> Backupc musi, prawa do:
>         1. czytania swoich plików konfiguracyjnych
>         2. zapisywania w swoim katalogu domowym
> a oprócz tego, zależnie co backupuje:
>         3. dostępu do wszelkich plików na backupowanych partycjach
>         4. dostępu do urządzeń blokowych
> [...]

Owszem ale klient też musi mieć dostęp do dysków i /dev/tape (co wychodzi
na grupę dysk).
Tak cyz inaczje to co napisałem to sugestia żeby spróbowac moze to tak
ułożyć żeby dla wszelkiego oprogramowania do backuów nie mnozyć
nieptzrebnie użytkowników (o ile się da .. co IMHO powinno się dać zrobić
i tu :)
Amandą też przecież mozesz backupować na dupy na dyskach. To samo jest z
innymi programami robiocymi podobne rzeczy.