aflinta: SPECS gdkxft.spec

Wto, 4 Wrz 2001, 00:31:08 CEST

On Mon, 3 Sep 2001, Artur Flinta wrote:

> Witam!

> Już wywalony

> Znalazłem patcha na gtk+ z antyaliasingiem, ale jest mały problem z
> bcond'em, autor wspomina o tym by przebudować mozillę i nautiliusa po
> przekompilowaniu gtk+, bo inaczej będą się sypać.
> Oto namiar na tego patcha:
> http://www.cs.unc.edu/~chenda/Debian/gtk+1.2_1.2.10.antialiased-1.diff.gz

Kurcze to akurat z tą popraką mogą być kłopoty :> IMHO powstrzymałbym się
jeszcze z integracją jakichkolwiek patchy idących w tym kierunku. Jeżeli
masz chęć i czas coś w tej kwesti zrobić czy ktokolwiek inny ma też chęć
to prośba o robienie prób albo prywatnie jak to się zachowa lbo jezli juz
w CVS to nie na HEAD tylko w branchu. Jezli tego typu modyfikacje bendą
grzebać cos w interfejsie bibliotek czyli że nie bendą transparentne z
punktu widzenia już isniejacych kompilatów to włączanie tego będzie
okupione dużym nakładem pracy i zerwana potencjalnie może byc droga do
uzywania aplikacji które są dostarczane tylko w postaci binarnej. Nie
przyglądałem się blizej jeszcze gdkxft ale i bez tego mozna przypuszczać
że to co to zawiera właśnie jest (w zasadzie musi być) transparentne
względem interfejsu i jako takie jeżeli już nadawałoby się do
spreparowania patcha na AA na gtk+.

Tak czy inaczje przygladaj się temu od tej strony bo w razie czego
poprawki na AA o ile nie bendą spełniać powyższego warunku to napsują
więcej nerwów niż wniosą pożytku. Ergo: więcej prób na boku i mniej
bezpośredniego działania (przynajmniej na początku) w kierunku
pełnej integracji z zasobami jakie mamy.
I jeszcze raz: skoro dla gdkxft wystarczy LD_PRELOAD to potencjalnie
bez robienia prób w ciemno niemal można powiedzieć, że zmiana jaką to
wnosi jest/musi wręcz być transparentna. Czyli to co ten kawałek kodu
jest dobrą bazówką do spraparowania patcha wprost na gtk+ i niepotrzebnie
tak szybko to odzrzucasz :)
Popróbuj najpierw jak to sie zachowuje z LD_PRELOAD dla możliwe dużej
ilosci apliakcji. Jeżli bez rekompilowania aplikacji nie będzie tu
zakłuceń to bezie to wystarczajacy sygnał do przerobienia tego na patch do
konkretnego kawałka gtk+. Potencjalnie gdyby jakieś zakłucenia by były to
reakcja na tego typu zachowanie powinna polegać na bezpośrednim kontakcie
z autorem gdkxft po to żeby najpierw usunąć potencjalne przeszkody na
drodze do osiągniecia pełnej transparentności.