rlinetd

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Wto, 4 Wrz 2001, 11:09:19 CEST

On Tue, Sep 04, 2001 at 01:42:22AM +0200, Michal Kochanowicz wrote:
> OK. Czy masz w takim razie pomysł w jaki sposób można zrzucić wszystkie
> limity w sposób niezależny od shella? Mi nie przychodzi do głowy
> eleganckie rozwiązanie niezalezne od shella. Prawdę mówiąc jedyne co mi
> przychodzi do głowy to albo dostarczanie przez każdy shell skryptu który
> można by było włączyć przez
> . skrypt
> i on by w sposób odpowiedni dla danego shella wywoływał ulimit (czy csh
> obsługuje ,,.''?) --- koszmar. Albo rozbudowane ,,case'' rozpoznające
> typ shella.

> [...]

Tak przy okazji - czy da się (i jak) w skrypcie shella pozbyć
controlling-tty? innwatch jest skryptem /bin/sh, a jest uruchamiany
jako demon. Nie odczepia się od terminala powodując problemy.
Czy jedyne rozwiązanie to uruchamiać go (ze skryptu sh, żeby było
śmieszniej) przez wrapper w C, który zrobi fork()+exec()/exit()?

Jeżeli już używać binarki, to można do niej dodać też odczepianie
i zamykanie deskryptorów - rozwiązałoby to problemy z demonami...
(BTW, do listy nie odczepiających się dochodzi zmailer)

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/