rlinetd

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Wto, 4 Wrz 2001, 01:42:22 CEST

On Mon, Sep 03, 2001 at 10:48:13PM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> Już parę razy wypływał pomysł by do każdego w miarę POSIXowego shella
> zrobić podpakiet tylko z linkiem /bin/sh -> /bin/shell. To po to
> by każdy mógł wybrać co chce. Jak narazie nikt owego pomysłu w życie
> nie wprowadził ALE w każdym momencie może to zrobić więc to nie jest
> JEGO (użytkownika) problem tylko NASZ (developerów).
OK. Czy masz w takim razie pomysł w jaki sposób można zrzucić wszystkie
limity w sposób niezależny od shella? Mi nie przychodzi do głowy
eleganckie rozwiązanie niezalezne od shella. Prawdę mówiąc jedyne co mi
przychodzi do głowy to albo dostarczanie przez każdy shell skryptu który
można by było włączyć przez
. skrypt
i on by w sposób odpowiedni dla danego shella wywoływał ulimit (czy csh
obsługuje ,,.''?) --- koszmar. Albo rozbudowane ,,case'' rozpoznające
typ shella.

Można by też dostarczyć binarkę która zrzucałaby wszelkie limity i
wykonywała program podany jako argument. Jej użycie musiałoby być
wbudowane w funkcję ,,daemon'' rc-scripts.

Ale jak już pisałem żadne z tych rozwiązań szczególnie mi się nie
podoba :(
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--