avifile && Xft

trashcan man trash_tmp w poczta.onet.pl
Śro, 5 Wrz 2001, 15:33:30 CEST

On Mon, Sep 03, 2001 at 10:16:46AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Skoro Ci to doskwiera to najwidoczniej za często używasz gołego rpm-a lub
> jak wolisz za rzadko (lub też wogóle) nie używasz apta, poldka czy wucha.
> Prawda li to ?

prawda. taki jakis dziwny jestem, ze lubie wiedziec, co sie dzieje
w systemie. uzywanie apt-get i tym podobnych wynalazkow spowodowaloby,
ze bylbym zaskakiwany obecnoscia w moim systemie wynalazkow typu
/etc/rc.d, zlymi prawami dostepu do /var/spool/slrnpull/out.going itp.
uzywanie apta moze i jest wygodne, ale 1. ma sens tylko w przypadku
mocno standardowego systemu i 2. jest tam zbyt wiele rzeczy, ktore
moga pojsc zle. nie jest to oczywiscie pomysl az tak glupi, jak uzywanie
przez rpm binarnej bazy danych - wczoraj robilem migracje z rh6.2
na pld, z ciekawszych atrakcji wymienic mozna kompletny pad bazy rpm
oraz wynikajacy z niego bajzel z glibcem. tego typu problemy nie mialyby
miejsca, gdyby baza danych byla tekstowa, nie byloby tez problemu
z konwersja formatu, dostepu z poziomu skryptow itp. jedyna zaleta
binarnej bazy danych jest troche wieksza predkosc dzialania, co
w przypadku rpm jest stosunkowo malo istotne.