avifile && Xft

Śro, 5 Wrz 2001, 20:30:21 CEST

On Wed, 5 Sep 2001, trashcan man wrote:
[..]

> prawda. taki jakis dziwny jestem, ze lubie wiedziec, co sie dzieje
> w systemie. uzywanie apt-get i tym podobnych wynalazkow spowodowaloby,
> ze bylbym zaskakiwany obecnoscia w moim systemie wynalazkow typu
> /etc/rc.d, zlymi prawami dostepu do /var/spool/slrnpull/out.going itp.
  ^^^^^^^^^
Tu nie masz czeego się obawiaś :)
Prawa do plków slrnpulla też raczej są poprawne. Jęzli ni9e to jest to do
poprawienia, ale nie ma to zwiaaku z aptem tylko z zawartościa speców
jeżeli już.

> uzywanie apta moze i jest wygodne, ale 1. ma sens tylko w przypadku
> mocno standardowego systemu i 2. jest tam zbyt wiele rzeczy, ktore
> moga pojsc zle.

Powiedziałbym tak, że utrzymujac taki stan zapewne nie masz pojęcia o
wielu różnych błędach jaki masz. Owszem bez tej wiedzy spokojniej się śpi
.. ale .. proponuję zapuścić "apt-get update; apt-get dist-upgrade -s" :)

> nie jest to oczywiscie pomysl az tak glupi, jak uzywanie
> przez rpm binarnej bazy danych - wczoraj robilem migracje z rh6.2
> na pld, z ciekawszych atrakcji wymienic mozna kompletny pad bazy rpm

Niec z tych rzeczy. Baza nie ma prawa zniknąć i nie jest mi znany choć
jeden taki przypadek. Mogła Ci zniknąć z pola widzenai ale to tylko
dlatego, że patrzysz nie tam gdzie trzeba :). Masz ją nadal tylko
pod starymi nazwami nazwą (w /usr/lib/rpm pliki z małych liter *.rpm).
Wystarczyło wykonać "rpm --rebuilddb" po upgrade.

> oraz wynikajacy z niego bajzel z glibcem. tego typu problemy nie mialyby
> miejsca, gdyby baza danych byla tekstowa, nie byloby tez problemu
> z konwersja formatu, dostepu z poziomu skryptow itp.

Nic z tych rzeczy. Tekstowość czy binarność bazy nie ma tu nic do gadania
(niestety :). Ważna jest jedynie znajomość tego jak pewne rzeczy trzeba
wykonywać.

> jedyna zaleta
> binarnej bazy danych jest troche wieksza predkosc dzialania, co
> w przypadku rpm jest stosunkowo malo istotne.

Oj jest istotne jak masz zainstalowanych tak ponad tysiac  pakietów :)