filon: SPECS rpm.spec

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Wto, 18 Wrz 2001, 11:05:13 CEST

On Tue, Sep 18, 2001 at 03:44:20AM +0200, Dominik Mierzejewski wrote:
> wtorek, 18 wrzesień 2001, Paweł Sakowski napisał(a):
> [ciach]

Ale nie wszystko jest zawsze potrzebne. flex/bison to jest sprawa
kilkunastu czy kilkudziesięciu speców.
Jednak przynajmnniej niektóre pakiety bywają kompilowane nie na
builderach.

To i libtool. Ale jak widać zdania są podzielone.

Ile pakietów wymaga basha? Wiem o crossmingw-binutils.
(pomijając jeszcze istniejące błędy w ksh :/)

binutils OK, ale bin86 jest potrzebny do dosłownie kilku pakietów.

Stosunkowo rzadko wymagane.

Wymagany chyba tylko do zbudowania asha (jest niekompatybilny z
bisonem). Ta zależność jest jeszcze w paru specach, bo nie miałem okazji
upewnić się, że działają z bisonem (i zmienić na bisona).

To OK, i jest wymagane przez rpm-build.

C++ jest rzadziej wymagane, poza tym lepiej jak od razu widać, że coś
jest w C++ - z dwóch powodów:
- czy nie da się skompilować bez rtti i implicit-templates
- czy trzeba pakiet przebudować jeśli zmieni się wersja libstdc++.

> Ale kernel-headers tak, bo do budowania trzeba używać nagłówków, z którymi
> kompilowany był glibc. A właśnie - glibc-devel chyba też?

glibc-devel tak.
Natomiast wymaganie kernel-headers mi osobiście się nie podoba - jak
glibc u siebie kompiluję, to z nagłówkami własnego kernela, nie
kompilowanego z kernel.spec.

/bin/awk jest wymagany przez rc-scripts.

Podobnie do C++.

Stosunkowo rzadko używany.

PS. można prosić o przebudowanie dillo 0.6.1?
Obcojęzyczny użytkownik się dopominał :)
A na ftp jest 0.5.1, nawet nie 0.6.0.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/