Wersje jądra (was: Re: xine i pluginy, alsa, lirc)

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Śro, 19 Wrz 2001, 23:51:03 CEST

NotDashEscaped: You need GnuPG to verify this message

> Tak czy inaczje istnienie wsparcia do lirc w pakeitach leżących na ftp
> jest w interesie tych osób które maja możliwośći uzywania lirc i te osoby
> prosiłbym o przyjrzenie sie drbd i lirc po to żeby dostować licrc do
> zaakceptowanego (czytaj: nieoprotestowanego) schematu traktowania pakietów
> z modułami.

Z akceptacją OK, ale potrzebne jest jeszcze rozwiązanie problemu, o którym
pisałem. Jeśli został przeoczony, to przypomnę. W drbd.spec stoi:

%files -n kernel-block-drbd
/lib/modules/%{_kernel_ver}/...

%files -n kernel-smp-block-drbd
/lib/modules/%{_kernel_ver}smp/...

Ostatni wpis jest błędny, gdyż użytkownicy jądra SMP nie mają katalogu
2.X.Ysmp. Mają 2.X.Y-Zsmp i symlink 2.X.Y. Natomiast jeśliby s/smp//, to
pojawiłby się problem z umieszczeniem pod
$RPM_BUILD_ROOT/lib/modules/2.X.Y/block/ pliku drbd.o z dwiema różnymi
zawartościami.

Była kiedyś na liście propozycja, która rozwiązałaby ten problem (chociaż
była a'propos czegoś innego). Chodziło o to, żeby przy kompilacji jądra do
linux/include/linux/version.h wpisać wersję włącznie z releasem i
ewentualnym sufiksem "smp". U (chyba) Debiana taka podmianka przechodzi,
chociaż oni to tam -i686 dopisują. Taka zmiana pomogłaby też ludziom,
którzy trzymając zewnętrzne moduły upgradują jądro o jeden release w górę
(wtedy zewnętrzny moduł gubi się w katalogu starego releasa).

Ja sam tego nie zrobię (./builder -g kernel.spec przez modem mnie
przeraża), ale sprawa powinna się sprowadzać do:

- do make dep i modules_install dodać opcję EXTRAVERSION="-%{release}smp"
(lub bez smp) (reszta makeów korzysta z <linux/version.h> wygenerowanego
przez make dep)
- usunięcia z %post{,un} tworzenia/usuwania symlinku w /lib/modules
- s/-/_/ w sufiksach @%{_kernel_ver} (to już zrobię)

Przetestowałem takie rozwiązanie na czystym jądrze i wygląda na to, że
wszystko działa: system startuje, depmod działa, uname -r podaje długą
wersję. Nawet moduły lirca (z pakietu) się bez marudzenia wstawiają.

|     Avoid the Gates of Hell.     :              Paweł Sakowski     |
|            Use Linux.            :     <pawel w sakowski.eu.org>     |