%global optflags <blah_blah>

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pon, 24 Wrz 2001, 15:16:16 CEST

On Mon, Sep 24, 2001 at 02:32:12PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Mon, 24 Sep 2001, Jakub Bogusz wrote:
> [..]
>
> Czyli w spec mogłoby wpadać:
>
> %if ! %{ssl}
> %define		ssl	0
> %endif

Nie bardzo.
Jeżeli w specu nigdzie wcześniej nie było %ssl zdefiniowane, to powyższy
fragment powoduje:

błąd: parse error in expression
błąd: /home/users/qboosh/rpm/SPECS/a.spec:16: parseExpressionBoolean returns -1

nawet wtedy, gdy w linii polecen dopisze się --define 'ssl=0' albo
'ssl=1'.

Natomiast jeżeli w specu gdzieś wcześniej było %define ssl 1, to żadne
opcje w linii poleceń tego nie zmienią.

Jeżeli użyjemy czegoś takiego:
%{!?ssl:%define ssl 0}
%if ! %{ssl}
echo "nie"
%else
echo "tak"
%endif
...to domyślnie będzie "nie", ale próba zmiany %ssl przez --define
'ssl=1' powoduje:

błąd: syntax error while parsing ==
błąd: /home/users/qboosh/rpm/SPECS/a.spec:16: parseExpressionBoolean returns -1

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/