slocate - uaktualnianie bazy

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pon, 24 Wrz 2001, 21:21:31 CEST

Nie podoba mi się robienie bazy w %post. Byłoby to robione przy
instalowaniu slocate po raz pierwszy - czyli przeważnie przy instalacji
systemu. Po pierwsze - przedłuża i tak długo trwającą instalację, po
drugie i tak po zainstalowaniu slocate instalowanych jest Dużo Innych
Plików (z kolejnych pakietów), które już się w tej bazie nie znajdą.

Lepiej byłoby zrobić skrypcik, który po uruchomieniu (bez parametrów)
uruchamia slocate -u z odpowiednimi parametrami - na wypadek, gdyby ktoś
chciał szybko zupdatować bazę nie czekając na crona i nie przepisując
wszystkich katalogów po -e.

Jeszcze jedno - przydałoby się trzymać katalogi do -e w /etc/sysconfig
- czasem przydaje się coś tam dopisać (np. nie chcę, żeby mi grzebał po
aktualnie podmontowanej dyskietce, cdromie, tymczasowo włożonych
dyskach - i dopisuję tam /mnt), a plik w cron.daily jest nadpisywany
w trakcie upgrade. (to samo tyczy się excludów w %post - administrator
nawet nie ma jak ich skontrolować/poprawić).

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/