slocate - uaktualnianie bazy

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Pon, 24 Wrz 2001, 22:40:58 CEST

On Mon, 24 Sep 2001, Jakub Bogusz wrote:
> Nie podoba mi się robienie bazy w %post. Byłoby to robione przy
> instalowaniu slocate po raz pierwszy - czyli przeważnie przy instalacji
> systemu. Po pierwsze - przedłuża i tak długo trwającą instalację, po
> drugie i tak po zainstalowaniu slocate instalowanych jest Dużo Innych
> Plików (z kolejnych pakietów), które już się w tej bazie nie znajdą.

Nie demonizowalbym tak tego czasu. W zamian dostajemy wlasnie zainicjowana
baze slocate, o ktora sie nie musimy juz martwic i podstawowe rzeczy w
niej znajduja. Dodatkowo jeszcze AFAIR slocate nie znajduje sie w
standardowej instalacji - jest doinstalowywana, a wtedy przy apt-get
install (czy jakkolwiek) takie uruchomienie jest przydatne.

> Lepiej byłoby zrobić skrypcik, który po uruchomieniu (bez parametrów)
> uruchamia slocate -u z odpowiednimi parametrami - na wypadek, gdyby ktoś
> chciał szybko zupdatować bazę nie czekając na crona i nie przepisując
> wszystkich katalogów po -e.

Moznaby tutaj zrobic skrypcik w profile.d - i to bylby imho dobry
kompromis....

> Jeszcze jedno - przydałoby się trzymać katalogi do -e w /etc/sysconfig
> - czasem przydaje się coś tam dopisać (np. nie chcę, żeby mi grzebał po
> aktualnie podmontowanej dyskietce, cdromie, tymczasowo włożonych
> dyskach - i dopisuję tam /mnt), a plik w cron.daily jest nadpisywany
> w trakcie upgrade. (to samo tyczy się excludów w %post - administrator
> nawet nie ma jak ich skontrolować/poprawić).

good point. /etc/sysconfig to dobra mysl

pozdr.  Paweł Gołaszewski
R.I.P. - rest in pieces ...