slocate - uaktualnianie bazy

Wto, 25 Wrz 2001, 22:27:00 CEST

On Mon, 24 Sep 2001, Blues wrote:

> Nie demonizowalbym tak tego czasu. W zamian dostajemy wlasnie zainicjowana
> baze slocate, o ktora sie nie musimy juz martwic i podstawowe rzeczy w
> niej znajduja. Dodatkowo jeszcze AFAIR slocate nie znajduje sie w
> standardowej instalacji - jest doinstalowywana, a wtedy przy apt-get
> install (czy jakkolwiek) takie uruchomienie jest przydatne.

Baza nie powinna być generowana w trakcie instalacji. Argumenty są
dość proste:

- ponieważ w trakcie instalacji zaraz po instalacji
  slocate może być instalwoanych kupa innych pakietów i zara po tym baza jest
  już zdezaktualizowana
- o ile jest już zainstalowanych kupa innnych pakietów przed instalacja
  slocate to instalacja pakietu zanbierze niepotrzebnie sporo czaasu. O
  ile bazy jeszcze nie ma to powinna zostać założona tylko pusta baza.

> Moznaby tutaj zrobic skrypcik w profile.d - i to bylby imho dobry
> kompromis....

Raczej nie bo ten kto to wywoła nie będzie miał praw zapisu do bazy
systemowej, a i logowanie niepotrzebnie będzie się przedłuzać.