Rc-inetd, qmail i takie tam...

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Czw, 27 Wrz 2001, 01:07:43 CEST

On Wed, 26 Sep 2001, Krzysztof Drewicz wrote:

> Na nasz qmail jest założony patch smtp auth. W firmie mam Płacz Płatnika.
> Czy w rc-inetd jest mechanizm (bo chyba oślepłem...) pozwalający mi
> postawić np qmail-client na innym niz qmail ip tak żeby przyjmował male
> bez autentyfikacji i wrzucał do qmaila (jeden ip publiczny, drugi
> prywatny, brak routingu, netu etc..). I tu problem qmail konfiktuje z
> qmail-client, jednoczesnie konfliktujac z innymi MTA, ma ktoś koncepcję.
>
> Spreparowanie własnego speca z qmailem stojącym z openrelayem i wrzycenie
> go pod nazwą openrelay w sysconfig/rc-inetd jest jak wyważanie na ościerz
> [...]
Bo tego nie trzeba robic, wystarczy ze w /etc/tcpd/hosts.allow dasz linijke:
smtp : <regula> : setenv RELAYCLIENT

gdzie zamiast <regula> wpisujesz np numer IP maszyny, ktora ma miec
mozliwosc wysylania bez autoryzacji. Ja tak musialem zrobic, zeby
moc byc relay'em dla novellowskiego mercury'ego.

M.

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.pk.edu.pl == |-
-| == Strona Domowa   -      http://venus.wis.pk.edu.pl/marcus/ == |-