KDE, wcześniejszy dostęp do oficjalnych tarballi

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Wto, 2 Kwi 2002, 21:00:25 CEST

On Tue, Apr 02, 2002 at 07:56:15PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Mi chodzi o coś innego. Jeżeli ktoś się tak kryje z tym co robi to musi
> mieć tu jakieś powody. JKwestia jakei są to powody ? Projektów OSS
Bardzo proste. Zauważono, że jeśli tak poprostu wrzuci się na FTP
tarballe z kde* to każdy się stara stworzyć rpm'a, deb'a czy tgz'a
szybciej niż to zrobią inni. Efektem są błędy w pakietowaniu a następnie
zasypywanie list kde i BTS'a raportami, których być nie powinno.

> głupich regół. Zwykle developerom zależy na tym żeby możliwie dużo osób
> pzretestowało coś co bvezie zaraz wypuszczone jako pełna wersja.
Do tego służyły RC.

Nie bez przyczyny napisałem to w cudzysłowie. Jeśli sądzisz, że zależy
mi na jakimś ,,tytule'' to... no to poprostu jest przykre. Chciałem aby
*PLD* miało jak najszybciej dostęp do tarballi KDE. Czy myślisz, że ja
te pliki będę dla siebie trzymał? A wskazałem na siebie, bo Dirk nie da
dostępu wszystkim, więc kogoś wskazać trzeba.

> Kwestia w tym że tych zmian było jednak (za)mało .. na tyle żeby można
> było wypuścić kompletne kde*. Jedna osoba to też za mało.
Zastanawiam się co masz na myśli pisząc *kompletne*. KDE i wszystkie
programy, które z niego korzystają?

> Na moje oko wyłazi, ze wogóle KDE jest jakoś tak mniej potrzebne niż
> choćby GNOME bo inaczje zależałoby na tych zasobach więcej niż jednej
Ustalmy coś. Czy to, że tobie jest niepotrzebne, albo że korzysta z
niego mniej osób niż z GNOME oznacza że wogóle nie powinno go być?

> osobie. Jeżeli Michał ma mało czasu teraz na to zeby przynajmniej raz na
> tydzień zerknąć na buildlogs żeby sparwdzić dlaczego coś sie nie buduje i
Jedynym pakietem kde* który nie dał się zbudować jest kde-i18n. I od
dawna wiadomo czemu się nie buduje (Wątek: Kto ma dostęp do ep09?).
Faktycznie nie potrafię znaleźć rozwiązania. A właściwie go
zaimplementować.

> wprowadzic potzrebne korety czy np. przeanalizować zmiany w innych
> dystrybuchach żeby może to czy tamto zaporzyczyć to słabo to widzę.
Nie twierdzę że znam dobrze kod KDE. Jeśli wiem czego szukam, czasem
jestem w stanie coś poprawić. Niestety bez dobrej znajomości KDE ciężko
jest zrozumieć działanie łat przygotowanych przez kogoś innego. A nie
zamierzam wrzucać łat, których nie rozumiem.

> Tak samo jak do GNOME do tego trzeba kilku ludzi którzy nie oglądając się
> jeden na drugiego robiliby to co inni jeszcze nie opracowali.
Czasem jednak przydaje się jakaś koordynacja, bo w przeciwnym razie albo
praca będzie się dublować, albo nikt jej nie wykona.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--