dosemu

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Nie, 7 Kwi 2002, 19:22:59 CEST

Zanim nadejdzie wiekopomna chwila wydania PLD 1.0,
trzeba by zrobić porządek z dosemu.

Propozycje są takie:
(i) kernel FreeDOSa, autoexec.bat, config.sys i takie tam (minimalny DOS)
do odzielnego pakietu z Provides: dos
W (x)dosemu -> Requires: dos
Po to, żeby spokojnie można było uaktualniać DOSa bez potrzeby
przebudowywania dosemu.

(ii) źródła dosnet wrzucić do oddzielnego pakietu (speca),
żeby nie trzeba było przebudowywać za każdą razą dosemu.

(iii) xdos używa kodowania cp852 dla fontów, a takich fontów
chyba jeszcze u nas nie ma.
Ale, XFree86 przy budowaniu fontów fixed używa jednego fontu
unikodowego i na podstawie różnych encodings tworzy różne
fonty.
Trzeba wyczaić, w którym miejscu to robi.
Dodać kodowania dla cp852 (a tak właściwie to dla tych, których nie
ma - różne kodowania DOSowe, windowsiane) i wygenerować
kilka dodatkowych fontów.
Niestety, nie mam na razie tyle miejsca na dysku, żeby sobie budować XFree86.

(iv) w dosemu jest coś takiego jak demon midi i podobno niektóre programy
"muzyczne" działają lepiej pod dosemu niż pod zwykłym DOSem.
Nie sprawdzałem, bo karta muzyczna jeszcze nie za bardzo mi działa pod DOSem.
Tak czy inaczej, warto też to przebudować.

Zostało to podane w celach informacyjnych, co by nie było zdziwienia.
Zajmę się za to z pewnym opóźnieniem, więc feel free to do it,
bo właśnie sobie przypomniałem, że szkoła czeka.

WF