dosemu

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 9 Kwi 2002, 21:31:25 CEST

On Sun, Apr 07, 2002 at 07:22:59PM +0200, Witold Filipczyk wrote:
> Zanim nadejdzie wiekopomna chwila wydania PLD 1.0,
> trzeba by zrobić porządek z dosemu.
>
> Propozycje są takie:
> (i) kernel FreeDOSa, autoexec.bat, config.sys i takie tam (minimalny DOS)
> do odzielnego pakietu z Provides: dos
> W (x)dosemu -> Requires: dos
> Po to, żeby spokojnie można było uaktualniać DOSa bez potrzeby
> przebudowywania dosemu.

OK, ale nazwałbym to dosemu-freedos-minimal (jak reszta pakietów
z freedosem) a nie freedos-minimal. I zamierzam zrobić mv temu
specowi - jakieś sprzeciwy? Nie widzę, nie słyszę ;>

> (iv) w dosemu jest coś takiego jak demon midi i podobno niektóre programy
> "muzyczne" działają lepiej pod dosemu niż pod zwykłym DOSem.
> Nie sprawdzałem, bo karta muzyczna jeszcze nie za bardzo mi działa pod DOSem.
> Tak czy inaczej, warto też to przebudować.

Z mojego doświadczenia - emulacja SB przy użyciu /dev/dsp w dosemu nigdy
(dobrze) nie działała. Dźwięk miałem w starym dosemu (0.66), jak jeszcze
można było dosowi pozwolić grzebać bezpośrednio w portach karty.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/