stan zasobów Ra (Re: Dzisiejsze ISO znowu zjebane)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 7 Kwi 2002, 23:01:51 CEST

On Sun, Apr 07, 2002 at 09:03:44PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Sun, 7 Apr 2002, Krzysiek Taraszka wrote:
> [..]

> W tej chwili mamy bardzo dobry poziom spójności samych zasobów w
> pakietach i postaram się go dalej utrzymać na takim samym poziomie.
> Takiego poziomu spojności jeśli chodzi o graf powiązań między
> pakietami nie było od początku prac.

Ale to nie wszystko - patrz niżej...

> Kwestia jest raczej w samym
> instalatorze. Wydaje się że zasadnym może być cofnięcie się może w jakimś
> stopniu do jesdnej z poprzednich wersji zasobów instalatora (?).

O ile dobrze zrozumiałem, problemy (lub ich część) wynikają z nowego
poldka?
Ale dopiero nowy poldek potrafi weryfikować pakiety przed instalacją
(BTW, tylko MD5, czy GPG już działa?).

> Jeżeli
> dałoby się to jednak poprawić do postaci w której dałoby się tego używać to
> poprostu należałoby zmienić nieco sposób rozwijanai samego instalatora.
> Nowe wersje tegoż mogłby wychodzić i nawet co kilka godzina ale o ile
> dałoby się to dobrze byłoby to testować w postaci startu z FD i
> kontynuowania z iso. Dopiero jakby to pzreszło wstępne testy w ten sposób
> możnaby to zmieniać w zasobach z których są genrowane iso.

Trzeba też testować działanie zasobów zaraz po instalacji. Także przez
osoby, które nie siedzą w PLD.
Taki test niedawno "zafundował" nam człowiek, który odezwał się na
users-en i umieścił recenzję na linux.ie.

Część problemów tam zasygnalizowanych jest do wyjaśnienia
(w dokumentacji choćby), ale część to są błędy do poprawienia:
- nie wiem co z zestawem pakietów - czy rzeczywiście w gnome-workstation
  jest ircd, a nie ma przeglądarki html?
- zmailer - tu chyba wszyscy wiedzą, że jest nie dokończony. Ale ktoś
  kto bierze PLD nie biorąc udziału w jego tworzeniu o tym nie wie.
  A IIRC ostatnio jako smtpdaemon wylosowywał się właśnie zmailer!
  (wcześniej był sendmail, co też nie było w wielu przypadkach
  najlepszym wyborem, ale przynajmniej działał).
  Jeżeli nikt tego nie dokończy (żeby w domyślnej konfiguracji nie słał
  poczty do /dev/null), to proponuję wywalić z ftp albo wrzucić w inne
  miejsce (nie do 1.0) z komentarzem jaki jest tego status.
- apache-mod_auth_samba - kilka miesięcy temu nad tym siedziałem, żeby
  zaczęło działać i zaczęło - przynajmniej na tyle, żeby apache
  startował. Albo potem ktoś popsuł (ale nie widzę nic znaczącego
  w logu), albo zasoby na których to testowałem się nieco różniły od
  tego co teraz jest na builderach... Może jeszcze popatrzę.

BARDZO by się przydało, żeby przed wypuszczeniem właściwego 1.0 więcej
osób spróbowało wykryć takie buraki. Może (IMO tak) dobrym pomysłem
byłoby wysłanie na pcol (i może pcoa :>) anonsu na temat jakiegoś
"release candidate" z prośbą o podobne testy (od instalacji począwszy)
przez osoby bez większego doświadczenia z PLD do tej pory?
Ale to po doprowadzeniu ISO do stanu używalności, bo teraz... początkowy
temat wątku mówi sam za siebie.

Poza tym sprawa security - IIRC nadal do poprawienia są:
- listar
- freeamp(?)
- co z gzipem? misiek wspominał, że do poprawki, ale w changelogu 1.3.3
  nie widzę nic na ten temat?

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/