stan zasobów Ra (Re: Dzisiejsze ISO znowu zjebane)

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Pon, 8 Kwi 2002, 10:45:08 CEST

On Sun, 7 Apr 2002, Jakub Bogusz wrote:
> Trzeba też testować działanie zasobów zaraz po instalacji. Także przez
> osoby, które nie siedzą w PLD.
> Taki test niedawno "zafundował" nam człowiek, który odezwał się na
> users-en i umieścił recenzję na linux.ie.

tia...

> Część problemów tam zasygnalizowanych jest do wyjaśnienia
> (w dokumentacji choćby), ale część to są błędy do poprawienia:
> - nie wiem co z zestawem pakietów - czy rzeczywiście w gnome-workstation
>   jest ircd, a nie ma przeglądarki html?

ircd... do niedawna był w zestawie z klientami irc'a :)

> - zmailer - tu chyba wszyscy wiedzą, że jest nie dokończony. Ale ktoś
>   kto bierze PLD nie biorąc udziału w jego tworzeniu o tym nie wie.
>   A IIRC ostatnio jako smtpdaemon wylosowywał się właśnie zmailer!
>   (wcześniej był sendmail, co też nie było w wielu przypadkach
>   najlepszym wyborem, ale przynajmniej działał).

Od tego jest opcja w poldku - żeby on pytał co ma zainstalować. Jest tylko
kwestia, żeby ładnie w instalatorze to było wplecione i nie pojawiało się
pytanie w środku instalacji.

Tak wogóle to instalator należałoby tak skonstruować (w sensie grup
instalacyjnych), żeby tego typu pytania nie były konieczne...

> - apache-mod_auth_samba - kilka miesięcy temu nad tym siedziałem, żeby
>   zaczęło działać i zaczęło - przynajmniej na tyle, żeby apache
>   startował. Albo potem ktoś popsuł (ale nie widzę nic znaczącego
>   w logu), albo zasoby na których to testowałem się nieco różniły od
>   tego co teraz jest na builderach... Może jeszcze popatrzę.

...proponowałbym usunąć to z list instalatora.

> BARDZO by się przydało, żeby przed wypuszczeniem właściwego 1.0 więcej
> osób spróbowało wykryć takie buraki. Może (IMO tak) dobrym pomysłem
> byłoby wysłanie na pcol (i może pcoa :>) anonsu na temat jakiegoś
> "release candidate" z prośbą o podobne testy (od instalacji począwszy)
> przez osoby bez większego doświadczenia z PLD do tej pory?

o jakimś RC mówiłem kloczkowi już kilka razy :)

> Ale to po doprowadzeniu ISO do stanu używalności, bo teraz... początkowy
> temat wątku mówi sam za siebie.

ano

> Poza tym sprawa security - IIRC nadal do poprawienia są:
> - listar
> - freeamp(?)
> - co z gzipem? misiek wspominał, że do poprawki, ale w changelogu 1.3.3
>   nie widzę nic na ten temat?

TODO

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...