[rw w cvs]

Lukas Dobrek dobrek w itp.uni-hannover.de
Pon, 8 Kwi 2002, 12:52:58 CEST

On Mon, Apr 08, 2002 at 12:34:33PM +0200, Marcin Bohosiewicz wrote:

> [...]
> Ja sie o tej domenie dowiedzialem na Pingwinariach od Siefcy.
>
> Tak jak we wrzesniu zostala zarejestrowana pld.net.pl, bo byla wolna
> i trzeba ja bylo dla PLD zabezpieczyc. Ale nikomu nie przyszlo do glowy
> wpisywac w CVS jakichkolwiek adresow @pld.net.pl, mimo, ze ep09
> ma cala MX'owa architekture tak zrobiona ze poczta @pld.net.pl jest
> backupem dla @pld.org.pl (ep09 nie pcha poczty do mail.pld.org.pl
> tylko jesli wie - a wie z CVS, aktualizowane co pol godziny z tego co
> pamietam - pcha od razu gdzie trzeba, gdy nie wie - do mail.pld.org.pl)
>
> I nie moglo z pld-linux.org byc tak samo?
Moglo dlaczego tak sie nie stalo nie wiem. Faktem jest, ze podejrzewam
ze spodziewalismy sie klopotow z kloczkiem.

Ale to nie zmienia postaci rzeczy ze IMHO zrobilismy dobrze bo:

(*)
a nie robilismy tego pocichu bo rozmawialismy o tym na ircu
przez dluzszy czas.
b. Wydawalo mi sie przynajmniej ze nie jest tak ze jedynym powodem jest
to ze kloczek cos tam spieprzyl ale, ze jest to rownierz lepsza nazwa
poprostu. nie ma ".pl" na koncu.
c. Ja mam wlasny interes w tym zeby PLD stalo sie bardziej otwarte na
reszte swiata.
d. jest to rowinierz szansa dla PLD.

> I nie chodzi tu o zgode kloczka (choc jako ze wun.zie.pg.gda.pl - czyli
> cvs - wladze PG powierzyly wlasnie kloczkowi) a o sam fakt, ze cos takiego
> zostalo zrobione z _zaskoczenia_.
To fakt ze to wyszlo nie ladnie. Nalezalo serka opieprzyc i
o tym porozmawiac ale nie moze byc tak ze kloczek bedzie
ludziom zabieral rw do cvs bo ma takie widzimisie. I juz.
O tym nie wiedzialem dlatego reakcja kloczka wydala mi sie
kompletnie absurdalna. Nadal mi sie wydaje bo zarzuca on serkowi
zepsucje czegos podczas gdy ten tylko dokonal pewnych zmian
ktore mja charakter wylacznie prestizowy. I niech mi nikt nie
stara sie w mowic ze lepiej jest zeby domena zadzila jedna osoba
niz 6 podczas gdy 5 z tych 6 jest glownymi developerami PLD.

Cala klotni i tak sie sprowadza do walki o prestiz. Mi na tym nie
zalez mi zalezy na tym patrz (*)

Nie ma w koncu zadnych ale to zadnych technicznych przeciwskazan
zeby domene przeniesc na pld-linux.org i szal kloczka jest dziwny z
tego wlasnie powodu. I niech mi tu nie pieprzy ze to z powodu nie
uzgadniania bo jak by zabieral rw z powoduy nie uzgadniania pewnych
zmian to niech sobie najpierw zabierze.

> Rozmwialem o tym  kloczkiem, i jak boss.zie.pg.gda.pl stanie sie PLD
> (bo w tej chwili to Sun z Solarisem na pokadzie) to jesli Sebastian pomoze
> w automatyce, to DNSami zarzadzac sie bedzie z poziomu CVS.

A nie mozna by tych automatow urzyc do pld-linux.org

Lukasz
--
Łukasz Dobrek
   An optimist believes that we live in the best of all possible worlds.