Zepsuta zebra

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pon, 8 Kwi 2002, 17:16:12 CEST

On Mon, Apr 08, 2002 at 10:51:43AM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Zebra w cvsie jest niedokończona. Chętny do dokończenia?
Trochę uporządkowałem to co tam było (ale dlaczego trafiło to na
FTP???). Niestety ripngd dalej nie działa dla mnie jak należy.
Mimo wszystko prosiłbym o testy.

Zabrałem się też za birda. Miejscami wydaje się być znacznie lepszy od
zebry, chociażby dla tego, że wygląda na bardziej rozwijany.
Z birdem jest niestety jeden problem. Albo się go kompiluje dla routingu
IPv4, albo dla routingu IPv6. Chyba dobrze by było tworzyć od razu dwie
wersje (bird-ipv6 i bird-ipv4) które mogłyby być instalowane razem
(jeszcze nie sprawdzałem czy to działa, ale chyba powinno).

I mam jeszcze jedno pytanie: czy zebra musi mieć "Obsoletes" na bird
itd.? Czy są jakieś praktyczne przeszkody w instalowaniu kilku
routingdaemonów? Bo jak na razie nie ma pod Linuxa takiego demona
routującego, który miał by wszysktie przydatne funkcje :-(

Pozdrowienia,
        Jacek