{klogd,syslogd,inne}.init reload i logrotate

Radosław Kintzi pld w vbox.prv.pl
Pią, 12 Kwi 2002, 16:12:36 CEST

On Fri, Apr 12, 2002 at 11:29:38AM +0200, Artur Frysiak wrote:

> http://www.linuxbase.org/spec/refspecs/LSB_1.1.0/gLSB/iniscrptact.html
>
> Po lekturze widze że powinno być raczej exit 7

Nasze skrypty niemal wogóle nie spełniają tej specyfikacji (jak już to
w małym stopniu). Np. przy wywołaniu z parametrem start wracają z 1,
gdy usługa jest już uruchomiona. Tymczasem (jeżeli dobrze zrozumiałem)
powinny zwracać 0. Analogicznie jest przy parametrze stop.

Pytanie, czy nie warto byłoby poprawić te skrypty?
Jeżeli nie będzie uwag, to zaczne to robić poczynając od
tych, które mnie interesują najbardziej (syslog, klogd, postfix,
firewall, courier-imap, portsentry, ...).

> A co do restartu klogd/syslogd to można przecież uzyć konstrukcji
> /etc/rc.d/init.d/syslogd reload || /bin/true
> wtedy błąd skryptu zostanie zignorowany.

Jeżeli skrypty będą poprawione (zatem będą zwracały różne wartości,
w zależności od zaistniałej sytuacji), to będzie można zrobić nawet
więcej. Część błędów zignorować, a część sygnalizować.

radek
--
mailto:radek w kafeja.ath.cx
gg:2199600