wmconfig łapie core przy --output blackbox

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 15 Kwi 2002, 00:39:13 CEST

On Sun, Apr 14, 2002 at 08:46:09AM +0200, Witold Filipczyk wrote:
> [...]
[...]
>   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> teraz już lepiej :)
>
> To wygląda na bug w glibc, bo wykładał się na malloc.

Wątpię. Niektórzy mają tendencję do zwalania wielu błędów na libc lub
kompilator. W rzeczywistości takie błędy objawiają się b.rzadko.
Przez ostatnie 6 lat grzebania w programach (swoich i nie) na błąd
kompilatora powodujący błędne działanie programu natknąłem się 2 razy,
na błąd w libc 0 razy. Reszta to były przeróżne błędy w samych
programach - pomimo efektów rzucających podejrzenie na kompilator lub
libc.

Segfault w malloc() to prawie na pewno wynik zniszczenia struktur
malloca przez wyjechanie przed za (lub przed) bufor. Polecam testy
z efence (po obu stronach bufora).
(tak, wiem że niektórzy miłośnicy BSD uznają całą implementację
malloca w glibc za błąd, ale :P)

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/