{klogd,syslogd,inne}.init reload i logrotate

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Wto, 16 Kwi 2002, 16:36:04 CEST

On Tue, 16 Apr 2002, Radosław Kintzi wrote:
> [...]
>
>  * restartowanie (restart) usługi zamiast przeładowanie (reload) w przypadku
>    użycia force-reload
>  * wywołanie start przy już działającej usłudze
>  * wywołanie stop na zatrzymanym programie
>  * wywołanie restart na usłudze nieuruchomionej
>
> Dodatkowo w przypadku opcji reload, gdy usługa jest nieuruchomiona powinno
> zostać zwrócone 7 (choć nie wiem czym to się różni od powyższych poza tym,
> że reload jest akcją opcjonalną). Można się zastanowić, czy w przypadku
> Networking=no, nie powinno być zwracane 6 (program is not configured).

To wygląda OK.

> 4. Komentarze:
> Comment conventions for init scripts
>      http://www.linuxbase.org/spec/refspecs/LSB_1.1.0/gLSB/initscrcomconv.html
> Nie wiem czy warto (mamy przecież chkconfig)?

To nie zaszkodzi. Z tego można będzie w określonych sytuacjach skorzystać.
Ale nie wiem czy warto

> 5. mv /etc/rc.d/init.d/function /lib/lsb/init-function

taaaa - chore.

> Powinien zawierać funkcje:
> start_daemon [-f] [-n nicelevel] path [args] - uruchamia program jako daemona.
> Wcześniej sprawdza, czy program o podanej nazwie jest juz uruchomiony
> i jeżeli tak, to nie wykonuje akcji, chyba że podano -f.
>
> killproc basename [signal] - wiadomo, zwrócić uwage na basename!
>
> log_{succes,failure,warning}_msg message - wiadomo co (zwrócić uwagę na
> odpowiednie przekierowanie wyjścia).

Nie warto chyba ruszać tego co mamy. olać.

Co do tego co robisz nie ma...

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...