Rewolucja w PLD.

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Śro, 17 Kwi 2002, 08:42:42 CEST

Witam,

Jako ze bicie piany postepuje (a tyle specow by z tych liter
moglo powstac ze jeszcze bysmy Debiana pod wzgledem ilosci
pakietow przegonili) mam propozycje rozwiazania sporu:

Propozycja polega na odebraniu cvsu z maszyny Tomka,
a maili z maszyny Serka. Czyli obie strony konfliktu
traca swoje przyczolki.

Postawienie CVSu na maszynie nie zarzadzanej przez Tomka,
da ten efekt, co na ep09 - w razie sporow zawsze bedzie ktos
kto te spory rozstrzygnie, majac umocowanie w postaci zarzadu
nad maszyna. Ale bedzie to _inna_ osoba niz sprawujacy zarzad CVSem
z poziomu PLD-teamu. Moze porownanie ftpowe znowu: Arek rzadzi nestem,
kloczek - Ra, ale jak byl spor to jest ten trzeci kto go rozstrzygnie.

Patrzac na to co jakis czas temu bylo z ftp i kluczami, wydaje mi sie
podobny uklad w sytuacji CVSu sprawdzilby sie.
Przy okazji wprowadzic nalezy ACLe w CVS (a moze kilka cvsow na kilku IP
tej samej maszyny), tak by osoby majacy w CVS PLD konta mialy
ustalone scisle swoje uprawnienia.

To samo by mozna bylo zrobic z infrastruktura dotyczaca list mailowych,
aliasy moze ep09 pociagnac (w tej chwili infrastruktura na ep09 jest
przygotowana na rozsylanie poczty na podstawie CVSROOT/users).

Z tego co wiem infrastrukture pod listy pocztowe tez mozemy miec
w kazdej chwili (socrat,lt, cos agaran tez mowil).

Jedynym problemem jest maszyna na CVS, bo iMHO ep09 nie wytrzyma
juz takiego obiazenia. Moze by tak kennego wykorzystac i miejsce
na dysku ktore teraz uzywa mirror ftp, z ktorego niewiele ludzi
korzysta? Baggins w roli arbitra cvsu?

Oddzielenie serka i kloczka od infrastruktury da ten efekt,
ze ich wzajemne uprzedzenia i braki zaufania nie beda mogly
destabilizowac projektu jako calego.

M.

PS. I naprawde: kloczek jest PLD potrzebny.
-| == PLUG - Komisja Rewizyjna  -      http://www.linux.org.pl/ == |-