manifest (byly 4 punkty)

inglod dkarolczak w pbp.sieradz.pl
Sob, 20 Kwi 2002, 18:11:36 CEST

Skoro Tomek wreszcie ochłonoł z emocji i jest w stanie się komunikować
ze światem a nie tylko z samym Sobą jak do niedawna było tez się odezwę

> Może to jest nawet ogólna metoda na rozwiazynie konfliktów ? Jeżlei to by
> było skuteczne (a przypuszczanie tak wąłsnie jest skoro ten tekst do
> dzisiaj się cytuje) to nie ma juz chyba prostrzej metody i nie ma co
> takowej dalej za bardzo szukać - trzeba się tylko tego poprostu trzymać
> dążąc zawsze do zniesienia układów 1:1 w sytuacjach konfliktowych. Reszta
> osób też na takie przypadki powinna być wyczulona nakłąniająć do tego żeby
> przy rozmowach była nawet i zupełnie pzrypadkowa osoba.
>
> Podsumowując: dbanie o wypałnianie Cc: (o to żeby coś tam było) może sie
> [...]

I tak i nie powinna być wyznaczona niewielka grupa ludzi jasno i precyzyjnie
nie kto tam pod ręką jest muszą być jasno sprecyzowane adresy emailowe
które w sprawch spornych należy w to cc: wpisywać.

> Nie spełniam conajmniej jednego kryterium: czasami jestem porywczy :>

Własnie dlatego (nie bierz tego za bardzo do siebie osobiście) uważam że
tym bardziej po ostatnich doświadczeniach które tu wszyscy przechodziliśmy
powinno się zwiększyć liczbę osób odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami PLD
cvs listy itd. żebyśmy znowu kiedyś nie staneli w sytuacji że jedna osoba która ma klucze
jak się jej coś nie spodoba to zamyka kram i koniec.

Co do pieczy Tomka nad cvs'em to mam tylko kilka uwag:
1. Tomek jest osobą porywczą i ciężko jest go przekonać do czegoś z czym się nie zgadza
2. Jako jeden z głównych developer'ów PLD nieuniknie z pewnością sytuacji konfliktowych
bo 10 000% że takie wśród nich będą jeden będzie dążył w jedną stronę drugi w drugą
Wnioski z dwóch powyższych:
Zarząd nad zasobami powinno się jak najbardziej uniezależnić od głównych developer'ów
tzn. rozdielić kto ma pieczę nad jaką linią rozwojową a kto jest li tylko adminem zasobów
list i cvs (lub innych o których tu nie wspominam) .
Da to sporą gwarancję że jeżeli deloper X sie nie zgadza w jakiejś sprawie z Y to i tak
nie ma problemu bo nie wpływa to na stabilność zasobów.

pozdrowienia: inglod