manifest (byly 4 punkty)

Sob, 20 Kwi 2002, 21:44:50 CEST

On Sat, 20 Apr 2002, inglod wrote:

> Skoro Tomek wreszcie ochłonoł z emocji i jest w stanie się komunikować
> ze światem a nie tylko z samym Sobą jak do niedawna było tez się odezwę

> I tak i nie powinna być wyznaczona niewielka grupa ludzi jasno i precyzyjnie
> nie kto tam pod ręką jest muszą być jasno sprecyzowane adresy emailowe
> które w sprawch spornych należy w to cc: wpisywać.

Te osoby też pownny w razie czego móc reagować w trakcie takich rozmów.
Kwestia w tym, że nie jesteśmy etatowymi pracownikami. Nikt nam nie płaci
i nikt nie może wymagać tego żeby ktoś był w stanie gotowości.
W tym sensie wyznaczanie precyznie grupu ludzie nie będzie praktyczne.
Jasno musża być sprecyzowane pewne kryteria w ramach których całóść ma się
topczyć i w ramach któryc będzie mzna postępować wystarczajaco elastynie.

> [...]
>
> Co do pieczy Tomka nad cvs'em to mam tylko kilka uwag:
> 1. Tomek jest osobą porywczą i ciężko jest go przekonać do czegoś z czym się nie zgadza
> 2. Jako jeden z głównych developer'ów PLD nieuniknie z pewnością sytuacji konfliktowych
> bo 10 000% że takie wśród nich będą jeden będzie dążył w jedną stronę drugi w drugą
> Wnioski z dwóch powyższych:
> Zarząd nad zasobami powinno się jak najbardziej uniezależnić od głównych developer'ów
> tzn. rozdielić kto ma pieczę nad jaką linią rozwojową a kto jest li tylko adminem zasobów
> list i cvs (lub innych o których tu nie wspominam) .

Tak długo jak będziesz miał na celu opanowanie mojej porywczości, a nie
stwozrenie ogólnych regół tak długo bedziesz tworzył regóły które beda
działać tylko na mnie dodatkowo ubezwłasnowolniając mnie (bo bedą własnie
nakierowane właśnie na konkretrną osobę).
Nie ma osób idealnych które spełniałyby wszystkie kryteria rónocześnie.
Zmienisz osobę lidera i okaże się że zaraz po tym wczśniej usytalone
regóły nie bendą działać.

Tak czy inaczej regóły muszą być podporzadkowane ogólnemu celowi jakim
jest rozwój dystrybucji. Musża ją bronić przed pewna klasą przypadków
i/lub powinny zapeniać możliwość rozwiązywania konfliktów.
Dwa punkty (2 i 3) z tego napisałem wczęsniej nadaja sie na takie
fundamenty. Dzieki nim można powstrzymać czyjść upór po mimo faktów jak i
to że ktoś ignoruj fakty. Przeprowadzić test na to czy dana dyskusja
porusza się w tym obszarze jest bardzo prosto.
To mogłoby tworzyć minimalny/niezbędny sposób tstowania poprawności
zachowania. Brak jeszcze do tego wystarcajaąco prostych regół pzrecinania
klinczu.