manifest (byly 4 punkty)

Witek Krecicki adasi w grubno.da.ru
Sob, 20 Kwi 2002, 22:14:12 CEST

On Sat, 20 Apr 2002, [ISO-8859-2] Tomasz Kłoczko wrote:
> [...]
'kfiatek' czyli 'bug' czyli blad w oprogramowaniu ktory umozliwia
otrzymanie przez nieautoryzowana osobe dostepu do maszyny lub zbyt duzego
dostepu dla osoby ktora ma juz dostep
Pozatym bezpieczenstwo danych: pewnosc ze po 10 dniach nagle z bazy danych
nie zostanie nam ser szwajcarski

> Co w przypadku urlopu na Karaibach ? Co jak nie zrobi kaszy a np. groch ?
> W ten sposób niczego nie opisujesz .. lub jak wolisz opisujesz coś
> zupełnie innego niż to co chcemy zrobić.
Stabilna czyli zapewniajaca bezobslugowa prace niezaleznie od czasu.

> To zwleży od tego ile się nad tym posiedzi i czy całość się spasuje/da
> się spasować. Samo się to niemniej nie zrobi :)
No wlasnie: jak sie dlugo posiedzi to juz nie bedzie aktualne :) zapetla
sie :) Czas testowania musi byc w miare dlugi, ostatnio zauwazylem blad w
php-4.2.0 ktorego chyba nikt jeszcze nie zauwazyl a ktory objawia sie
sig11 w logu... ale to do sprawdzenia

> Możliwość wyboru możesz zapewnić także przy monolitycznosci.
> Albo mówisz o modularniości albo o wyborze. Jedno nie jest tożsame z
> drugim. Co więcej .. da sie znaleźć taki przypadek w którm modularność nie
> daje wyboru lub odwrotnie.
Co ja rozumiem pod pojeciem modularnosci to to, ze chociazby:
1. moge zainstalowac DOWOLNEGO demona *inetd i DOWOLNY serwer korzystajacy
z *inetd i bedzie mi to dzialac bez problemu (rc-inetd).
2. Programy sa tak podzielone jak to tylko mozliwe. Z kazdego wydzielony
jest praktycznie kazdy element funkcjonalny i mozna je oddzielnie
instalowac

> To jest rozmowa o czymś co już jest i co raczej nie wygląda żeby miało
> nagle zniknać i pzrestać spełniać tak sformułowany wymug.
Dlatego trzeba to utrzymywac

> To co przedstawiłeś jest conajmniej mało przemyślane. Nie da się tak
> sformułowanymi regółami posługiwać na codzień. Kwestia że wcale nie
> trzeba formułować takowych regół żeby być przekonać kogoś że coś jest
> warte użycia.
> Zauważasz to ?
> Pzremyśl to jeszcze raz i nie kontunuuj tego co powyżej zacząłeś bo to w
> zaden sposób nie klei się.
Hmmm... kontynuowalem.. a napisalem to bo uwazam to za w miare
oczywiste... Ale skonkretyzowalem pojecia
WK