daemontools

Marcin Wojtczuk (FastViper) fastviper w poczta.onet.pl
Wto, 23 Kwi 2002, 14:48:08 CEST

In the thread Re: daemontools
You wrote:

> No właśnie nie bardzo. Nie ułatwia sprawy fakt, że człowiek nie
> umieszcza informacji o licencji w samym pakiecie, tylko na stronie.
> Przy qmailu jest troche dodatkowych uwag, cdb ma dość jasno
> sformułowaną licencję, różnice występują również w przypadku
> dystrybucji na CD. Czyli mały chaos.
>
> Może coś w rodzaju "Free to use - see: http://cr.yp.to/" ?

/me jak zwykle radykalnie:

$ apt-get install qmail
apt-get: This package will TAINT YOUR FREEDOM and violetes Free
         Software Rules. Carefully read licence!

Podobnie z innymi, które nie mają licencji kompatybilnych z FS.

Druga uwaga: Jest wiele pakietów z:
License: Distributable
oraz
License: distributable

1. Jest nieporządek i ja proponuję dużą literę (Distributable).
2. Czy to jest Free Software ?

Każdy niech sobie zrobi listę pakietów z distrubutable:
rpm -qa --qf "%{NAME}: %{LICENSE}\n" | egrep ": distributable$" | sort
Ja mam tego 39 (aż!).

No i proponuję w specu dodać :
	Free: NO
jeśli program nie jest free.
	Free: YES
jeśli jest to free software.

Wydaje mi się, że zmuszenie twórcy speca/dodającego speca do
przeczytania licencji programu to ważna sprawa. Wymaga
odpowiedzialności i patrzenia sobie na ręce, ale przecież nikt nie
będzie celowo oszukiwał, prawda ?
Myślę, że taka ostrość bardzo by pomogła PLD.

Acha: no i
	"We have to make people aware, that the issue here
	is freedom"
		-- Richard Stelman

- --
  [ FastViper ] [ http://boo.pl/~fastviper ]
	Do you know that spreading Microsoft Word documents forces
  	others to buy this shit from Microsoft ?