PLD Manifesto

Artur Skura arturs w iidea.pl
Śro, 24 Kwi 2002, 12:56:16 CEST

On Tue, Apr 23, 2002 at 07:07:18PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Jakoś nikt nie zauważa że każdy z nas na codzień podejmuje tysiace decyzji
> mając czasami bardzo duży niedobór informacji które powionny być potrzebne
> do podjęcia racjonalnych działań. Przykładowo siegasz ręką do policzka
> dziewczyny i nie znasz energii i pędu własnej dłoni.

To prawda, tyle że istnieją rzeczy, które warto zaplanować i te, których
planowanie byłoby idiotyczne (,,jak mnie pocałuje, powiem, że kocham
zarumienię się '';)).

Przykładowo, każdy ma jakiś najważniejszy cel w życiu. Nie wiem -
- pójść do nieba, zrobić coś dobrego dla innych, być bogatym, whatever.
I według tego celu się żyje (albo przynajmniej próbuje się żyć).
Nawet jeśli ktoś mówi, że nie ma celu, to w istocie ma cele
nieuświadomione/niesformułowane. I nawet wtedy warto się nad tym zastanowić
i jasno je sformułować.
Może się wtedy okazać, że nasze życie jest w mniejszej lub większej
sprzeczności z tym, co chcielibyśmy osiągnąć. ,,Kurcze, przecież
tak naprawdę to zależy mi na X, co ja tutaj robię?''.
Dlatego wydaje mi się, że sformułowanie takich celów (nawet jeśli
będą dość ogólne) na pewno nie zaszkodzi. Czy pomoże - to zależy od
determinacji przy trzymaniu się ich.

Pozdrowienia,
Artur
--