Tematy do wm-ów (Re: djrzulf: SPECS sawfish-theme-pack-0.spec)

Przemysław Stanisław Knycz dj-pld w knycz.net
Śro, 24 Kwi 2002, 22:33:21 CEST

On Wed, Apr 24, 2002 at 04:43:07PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Primo robie Cc: na pld-devel-pl@

Fajnie bo miałem zamiar Cię cytować to mi ułatwiłeś zadanie :-]

> Nie ma sprawy :)
> To nie stanowi przeszkody.

Ok :>

[problem generowania pustej paczki rozwiązany]

> Wiesz .. ja bym zaczął od czego innego. Mianowcie od ustalenia jak w
> możliwie jednolity sposób dostarczać tmaty dla wszystkich window
> managerów ?
> To co proponujesz jest IMHO takie sobie. Znaczy się jest w tym jakaś myśl
> ale to co jest w tym złego to to że jest to już robione na inny sposób niż
> w przypadku icewm-a. Tam tematy są pogrupowane.

Tak dzisiaj gadałem z kolegą maryush'em właśnie na ten temat i
ustaliliśmy kilka rzeczy.

> Sytuacja w której dla każdego wm-a tematy byłyyby dostrarczane według
> innego schematu byłaby brdzo brzydka.

Przerobimy aktualne spece z themami IceWMowymi na "nasz" styl, jeżeli by
nikomu nie przeszkadzał.

> Warto by był żebyś przyjrzał się temu co jest w icewm. Pogadał z autorem
> tych pakietów i ustalił w jakim schemacie będziecuie się tzrymać i jaki
> będziecie sugerować dla kolejnych osób które tematy bendą pakować dla
> innych wm-ów.

Patrzałem, nie ma autora, jedynie to się tam przewijasz ty i gotar,
gotar był ale go nie dorwałem bo się wymineliśmy...

> Poprostu nie ważne jest jaki to będzie standard/schemat ale ważne żeby
> był. Dlaczego ? ano dlatego zeby osoba krtórej przyjdzie na myśl zmienic
> wm-a nie miała rozterek z powodu tego że tenmaty dla innych wm-ów są
> dostarczane w inny sposób. Jeżeli taki wspólny układ będzie to wręcz
> zachecać do eksperymentowanai z innymi wm-ami.

Wiem, dlatego przy aktualnych planach wprowadzenia speców do dystrybucji
dających tematy WMów, schemat z themesów IceWMa moim zdaniem nie zabardzo
nadaje się ze względu na samą ilość themesów którą zamierzamy wrzucić:

AfterStep: 150
BlackBox: 1042
Enlightment: 349
Gtk: 447
IceWM: 208
Kde: 709
Sawfish: 559
WindowMaker: 3066

> Inne pytanie na które warto sobie odpowidzieć to to czy tematy
> wyfgladajace podobnie dla rónych wm0-ów nie należałoby dostarczać pod
> takimi samymi wtręcz nazwami (?). Coś takiego byłoby zapewne dość miłą
> cechą.

Ok, można to wziąć pod uwagę.

> Ta tematyka powinna być dograna w grupie osób które mają chęć ająć sie
> popakowaniem tematów czyli nie mi o tym decydować. Ja co najwyżej bęe się
> starał nakłaniać pozostałe osoby do tego co zostanie przyjęte przez grupę
> ludzi którzy maja juz jakieś tu przemyślenia.

Tzn hm wiesz, z myh'em doszliśmy do porozumienia i można by było coś
takiego robić:

robimy spece przykładowo dla sawfisha:
sawfish-theme-pack-0.spec - w którym zawierają się wszystkie zaczynające
się od [0-9]
następny przykładowo byłby:
sawfish-theme-pack-a.spec - i gromadziłby wszystkie zaczynające się od
"a"

I teraz, spec sawfish-theme-pack-0 tworzyłby pakiety następujące:
sawfish-theme-nazwa_tematu.noarch.rpm

Zastosowanie tej idei byłoby dla wszystkich oprócz "gtk-themes" bo są
tam tylko kolorki, także paczka gtk-themes miała by postać
gtk-themes-colors.noarch.rpm w nim by znalazły się wszystkie te kolory

Jeszcze co do "grupowania" - można to robić na poziomie
sawfish-theme-pack-[a-z].spec lub zrobić speca z tematycznie dobranymi
tematami, chociaż optował bym za tym pierwszym, by wszystkie spece były
wstępnie w specu pogrupowane alfabetycznie, a potem w razie czego
poprzez %package -n wydzielać je w bardziej wymyślny sposób.

aktualnie sawfish-theme-pack-0.spec jest dostępny w repo i miałbybyć
"prototypem" speców generujących paczki z tematami.

Proszę o komentarze.

--
Przemysław Stanisław Knycz