php 4.2.0

Śro, 24 Kwi 2002, 23:09:24 CEST

Jakub Bogusz <qboosh w pld.org.pl> writes:

> W logach apache (oraz na stderr przy wywołaniu /usr/bin/php):
>
> PHP Warning:  Invalid library (maybe not a PHP library) 'iconv.so'
> PHP Warning:  Invalid library (maybe not a PHP library) 'xml.so'
>
> iconv.so i xml.so należą do php-4.2.0.
> apache 1.3.24[1], ale to raczej nie ma znaczenia bo w wersji cgi jest to
> samo.
>
> Ponadto przydałoby się dodać wywalanie libpdf_php.so z php.ini
> (poprzednia nazwa pdf.so) - nie usunęło się automagicznie przy upgrade.
Powyższe błędy iconv/xml również wynikają z tego, że jest stary php.ini
(o ile się nie mylę) - jeśli możesz spróbuj mv php.ini.rpmnew php.ini

> A linkowanie znowu jest skopane - z tymi bibliotekami powinny być
> linkowane tylko właściwe moduły, a nie libphp_common:
> $ objdump -p /usr/lib/libphp_common-4.2.0.so.0
> [...]
>   NEEDED      libexpat.so.0
>   NEEDED      libpdf.so.1
>   NEEDED      libpng12.so.0
>   NEEDED      libz.so.1
>   NEEDED      libjpeg.so.62
> Pewnie trzeba dopisać jeszcze trochę =shared przy %configure.
Do dzieła :-)

> [1] BTW, może ktoś by to puścił (-rDEVEL, wraz z mod_ssl) do /test?
> w CVS leży od paru tygodni chyba, na ftp niedawno patrzyłem i nie było.
Poszło.

--
Arkadiusz Miśkiewicz   IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl
misiek(at)pld.org.pl   AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PWr