security, informacyjnie

Witek Krecicki adasi w grubno.da.ru
Czw, 1 Sie 2002, 00:57:28 CEST

On Thu, 1 Aug 2002, [ISO-8859-2] Tomasz K=B3oczko wrote:
> On Thu, 1 Aug 2002, Jacek Konieczny wrote:
>=20
>=20
> Spr=F3buj zrobi=E6 zmiane kt=F3ra przejdzie neizauw=B1=BFona. Przeja=E6 k=
onto mo=BFna=20
> cho=E6by medod=B1 "gumowej pa=B3y".
> Pzrej=EAcie konta nie oznacza =BFe cs jest nie tak z bezpiecze=F1stwem se=
rwisu=20
> jako takiego.
>=20
OOT,
>=20
> Nie ka=BFdy ma RW. Ka=BFdy kto to zrobi jezlei zostanei to wykryte liczy=
=E6 si=EA=20
> musi z konsekwencjami tego co zrobi=B3. KOnsekwencje benad daleko dalsze=
=20
> poza zabranie mu RW. Mozan tu m=F3wi=E6 o swego rodzaju "samob=F3jstwie=
=20
> zawodowym" (administratorom si=EA ufa i ufa=E6 tzreba .. po czym=B6 takim=
=20
> komukolwiek kto to zrobi zauwaf=B1 ju=BF nikt nie b=EAdzi=EA m=F3g=B3).
O to chodzi ze 1+2 moze to sprawic... watpie czy ktokolwiek majacy dostep=
=20
do CVS jest na tyle glupi/zlosliwy zeby to zrobic. Ale ktos kto zdobyl ten=
=20
dostep nielegalnie a na dodatek uznaje sie za 'chakiera' przez duze 'ch'=20
moze to zrobic... Pozatym IMHO mamy troche za duzo kont w CVS'ie, trudno=20
to kontrolowac... przydalo by sie oczyszczenie passwd/writers/users w=20
CVSROOT. Sytuacja bylaby jasniejsza
WK