heimdal

Wto, 6 Sie 2002, 02:26:51 CEST

Jeszcze małe dopowidzenie co do heimdala. Otóż na poziomie pakowania
różnych zreczy główną trudnosć niejako sprawia jedna zrecz. Otóż
orginalnei kerb5 MIT używa biblioteki libcom_err. Z tą bibliteką są pewne
jaja. Otóż wystapuje ona w e2fsprogs ale w nieco innej wersji. Powstaje
typy clash.

Rozwiazania jest takie, żeby nie używać libcom_err z heimdala pakiet i
używac wetrsji z e2fsprogs efekty uboczne: przy linkowaniu np. modułu do
SASL do kerb całsoć wywala się na braku /usr/lib/libcom_err.la (wersja
używana w e2fsprogs nie jest budowana libtoolem).

Pogrzebałem trochę w źródłach heimdala i trochę w libcom_err. Generalnie
libcom_err to takie typowo akademicki podejście do zagadnienia. Ładne ale
juz pzrestażałe na starcie i nie praktyczne, a co więcej używane w
nielicznych miejscach.
W kerb5 znalazło się to zapewne z pobudek właśnie "akademickich". W
hemidala wpadło też najwyraźniej z rozpędu. Jak się ktoś przyjrzy źrółom
heimdala to w tej chwili libcom_err jest na dobrą sprawę używane w dwuch
czy nawet w jednym punkcie (na pewno nie więcej niż palców u ręki :)

Pomysł mój był taki żeby wogóle wyeliminować w heimdala libcom_err.
Konsultowałem to z ludźmi od heimdala i pomysł się spodobał ale mi nie
wystarczyło czasu zeby to dokończyć (ale kilka innyhc zmian mi łykneli) a
oni odłozyli sobie to jaki mniej priorytetową rzecz. Od tego czasu (od
momentu wypuszczenia heimdala 0.4e) mineło sporo czau i jakoś od tego
czasau nowe wersje sie nei ukazywały. Trzebaby sprawdzić w snapshotach
(ftp://ftp.pdc.kth.se/pub/heimdal/src/snapshots/) może już jest to
załatwione.

Jeżeli byłoby to zrobione to zacząć by trzeba od próby reaktyuwacji tych
zasobów. Jeżeli nie to wartoby spreparować najpierw patcha na usunięcie
używania libcom_err. Wtedy ciagnięcie tego dalej byłoby już formalnością.