problemy ST36422A

mcINEK mcinek-pld w wp.pl
Wto, 6 Sie 2002, 11:08:07 CEST

Witam. Pisze, gdyz mam problem z dyskiem twardym. Pragne zaznaczyc,
ze problem ten wystepuje tylko na kernelach 2.4.xx (te z PLD).

Otoz zaczelo sie od proby instalacji dystrybucji na tym dysku.
Wszystko bylo ok, dopoki nie zmienialem jadra na ktores z serii 2.4.
Przy uruchamianiu wyskakiwal kernel panic i problem z 'syncing drive' or
sth.

Zainstalowalem jednak PLD na drugim dysku. Uzywam jadra 2.4.18-6.
Na tym ferelnym dysku mam rozszerzona partycje fat z 1 jednym dyskiem
logicznym.
Montowanie przebiega bezproblemowo, jednak przy odmontowywaniu system
zatrzymuje sie na jakies 5 minut. Podczas pracy, czasem dysk sie
'wylacza' co
rozpoznaje po specyficznym dzwieku.

Nie jest to IMHO uszkodzony dysk, gdyz problemy te (lacznie z instalacja)
wystepuja tylko na jadrach 2.4.

Moze ktos mi podpowie jakich polecen uzyc aby podac wiecej szczegolow
na temat dysku i jego pracy. Narazie uzylem tego. Prosze o sugestie.

[root w mcinek mnt]# hdparm -i /dev/hdb

/dev/hdb:

   Model=ST36422A, FwRev=3.05, SerialNo=5AC0VV2L
   Config={ HardSect NotMFM HdSw>15uSec Fixed DTR>10Mbs RotSpdTol>.5% }
   RawCHS=13228/15/63, TrkSize=0, SectSize=0, ECCbytes=0
   BuffType=unknown, BuffSize=256kB, MaxMultSect=16, MultSect=off
   CurCHS=13228/15/63, CurSects=12500460, LBA=yes, LBAsects=12500460
   IORDY=on/off, tPIO={min:240,w/IORDY:120}, tDMA={min:120,rec:120}
   PIO modes:  pio0 pio1 pio2 pio3 pio4
   DMA modes:  mdma0 mdma1 mdma2
   UDMA modes: udma0 udma1 *udma2
   AdvancedPM=no WriteCache=enabled
   Drive conforms to: device does not report version:  1 2 3 4

Pozdrawiam -- mcINEK

"The Owls are NOT What They Seem ..."

mail: mcinek w kamiworld.prv.pl
site: http://www.kamiworld.prv.pl