XFree86 na alfie

Sob, 17 Sie 2002, 13:43:47 CEST

On Sat, 17 Aug 2002, Jakub Bogusz wrote:

> Ktoś wie, dlaczego część bibliotek nie trafia do pakietów (ifnarch)?
> Konkretnie libOSMesa i libxrx - są budowane, ale nie dołączane.
>
> W BTS ktoś pisał o brakujących sterownikach do ATI - i owszem, są
> budowane, ale mają ifnarch alpha. Zaraz to poprawię. Release jeszcze nie
> podbijam ze względu na pierwsze pytanie - może te biblioteki też
> należałoby dodać?
>
> Z check-files (kolejność zmieniona):
>
> Nie wiem co to za programy:
>
>    /usr/X11R6/bin/ccmakedep
>    /usr/X11R6/bin/cleanlinks

To jst cześć devel narzędzi ale jak sie już zdążyliśmy przekonać .. nic
tego nie potrzebuje czyli raczje nie powionni trafić to do %files :)

>    /usr/X11R6/bin/mkhtmlindex

To zapewne jest jakis element infrastruktóry konwersji roff do html lub
coś koło tego. IMHO te można olać.

>    /usr/X11R6/bin/xieperf
>    /usr/X11R6/bin/xrandr
>    /usr/X11R6/man/man1/xieperf.1x.gz
>    /usr/X11R6/man/man1/xrandr.1x.gz

xieperf z mana zdaje się, że wynikało że to jakiś program do pomiaru
predkości XIE.

> [...]
>
> O to głównie się pytam:
>
>    /usr/X11R6/lib/libOSMesa.a
>    /usr/X11R6/lib/libOSMesa.so.3.3
>    /usr/X11R6/lib/libxrx.so.6.3
>    /usr/X11R6/man/man1/libxrx.1x.gz
>
> Sterowniki, których brakowało:
>
>    /usr/X11R6/lib/modules/dri/r128_dri.so
>    /usr/X11R6/lib/modules/dri/radeon_dri.so
>    /usr/X11R6/lib/modules/drivers/ati_drv.o
>    /usr/X11R6/lib/modules/drivers/atimisc_drv.o
>    /usr/X11R6/lib/modules/drivers/r128_drv.o
>    /usr/X11R6/lib/modules/drivers/radeon_drv.o
>    /usr/X11R6/lib/modules/drivers/savage_drv.o
>    /usr/X11R6/lib/modules/drivers/siliconmotion_drv.o

Pewnikiem :)

>    /usr/X11R6/lib/modules/dri/sis_dri.so
>    /usr/X11R6/man/man4/fbdevhw.4.gz

No to w sumie powinno spowodować pojawienie się także na AXP kolejnych
popakietów Xfree86-drv-* :)

Przy okzji .. przy ostanich grzebaniach w XF naszło mnie nieco coby
spróbować pewnej reorganizacji w podpakeitach podpakietów. Niemniej
nie konsultuwałem tego szerzej z nikim więc nie próbowałem tego wdrażać
(tylko zdaje się cos niemrawo wspomniałem na public na ircu :)

Otóż chodziło o to żeby dodać podpakiety XFree86-ext-*. Do nich trafiłoby
XIE, PEX, GLX, a także kilka innych które trafiaja do reszty moułów w
kupie jak XTrap ext (które maja włsne dodatkowe narzędzia i których
obecjość jak i nieobecność w zasobach systemowych jest ściśle zwiąna z
tym czy X serwer ma to załadowane czy nie). Podobnie mogłoby być z XVideo
(extmod) czy DBE (dbe), które o ile nawet są zainstalwoane to nei są
domyślnie ładowane.

Pakietom tym możbany dodać wprost %post/%preun wrzycajace i wyrzucające w
sekcję modules wpisy z odpowiodnim modułem. IMHo usprawniłoby to znacznie
operowanie tymi modułami.

W obecnej formie należałoby tylko przemianować na początek podpakiety z
XIE, PEX i GLX. Potem możnaby dodawać kolejne podpakiety, a w międzyczasie
wypracować shemat do (de)rejestracji modułu.

Co o tym sądzisz ? .. co o tym sądzą inni ?