XFree86 na alfie

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Sob, 17 Sie 2002, 22:57:17 CEST

On Sat, Aug 17, 2002 at 01:43:47PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> xieperf z mana zdaje się, że wynikało że to jakiś program do pomiaru
> predkości XIE.

xieperf można dodać do pakietu z XIE (tak jak jest glxgears).
A co to jest xrandr jeszcze nie wiem, nie chce mi się na razie
rozpakowywać wielkiego tara.

> Przy okzji .. przy ostanich grzebaniach w XF naszło mnie nieco coby
> spróbować pewnej reorganizacji w podpakeitach podpakietów. Niemniej
> nie konsultuwałem tego szerzej z nikim więc nie próbowałem tego wdrażać
> (tylko zdaje się cos niemrawo wspomniałem na public na ircu :)

Jak dla mnie to na ircu nie jest public ;>

> Otóż chodziło o to żeby dodać podpakiety XFree86-ext-*. Do nich trafiłoby
> XIE, PEX, GLX, a także kilka innych które trafiaja do reszty moułów w
> kupie jak XTrap ext (które maja włsne dodatkowe narzędzia i których
> obecjość jak i nieobecność w zasobach systemowych jest ściśle zwiąna z
> tym czy X serwer ma to załadowane czy nie). Podobnie mogłoby być z XVideo
> (extmod) czy DBE (dbe), które o ile nawet są zainstalwoane to nei są
> domyślnie ładowane.

Oj, extmod to nie tylko XVideo. I nie instalowanie go jest średnim
pomysłem. Np. sawfish powie tylko "do widzenia", WindowMaker wygląda
brzydziej itd.

Reszta modułów jest b.mała, więc podpakiety mogą mieć sens najwyżej ze
względu na dodawanie do XF86Config - ale teraz to i tak nie ma po co,
bo nie mamy konfiguratora, a X -configure samo dodaje moduły.

Bardziej byłbym zainteresowany uporządkowaniem lub przynajmniej
sklasyfikowaniem tego, co jest bezpośrednio w /usr/X11R6/lib/modules.
Kiedyś się próbowałem przekopać, ale tylko niektóre rzeczy udało mi
się zidentyfikować do czego służą. Modułów framebufferowych jest 6 sztuk
- chyba nie wszystkie zawsze potrzebne. Np. libafb to chyba "Amiga
FrameBuffer" - czy na x86 to do czegoś służy?

> W obecnej formie należałoby tylko przemianować na początek podpakiety z
> XIE, PEX i GLX. Potem możnaby dodawać kolejne podpakiety, a w międzyczasie
> wypracować shemat do (de)rejestracji modułu.

"podpakiet z GLX"? Teraz libglx.a jest w tym samym, co libGL.so.* -
XFree86-ext-GLX to nie jest zbyt intuicyjna nazwa na pakiet zawierający
główną bibliotekę OpenGL :)

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/