java-sun w /usr/lib/java

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Sob, 17 Sie 2002, 22:38:40 CEST

Kiedyś był poruszany temat ustandaryzowania położenia różnych
implementacji Javy. Ponieważ wtedy na teorii się skończyło, teraz na
próbę zastosowałem jedną z wersji na java-sun.spec. Na razie na branchu
-rDEVEL, jak się okaże dobre, to pójdzie na HEAD (i do innych
implementacji).

Wygląda to tak:
/usr/lib/java - JDK
/usr/lib/java/bin - binarki z JDK, ale bez duplikatów z JRE
/usr/lib/java/jre - JRE
/usr/lib/java/jre/bin - binarki z JRE
/usr/bin/* - symlinki do binarek w /usr/lib/java/{,jre/}bin
/usr/share/java - pusty katalog na klasy niezależne od architektury

Przy instalacji samego JRE bez JDK po prostu nie ma katalogów
/usr/lib/java/{bin,include,lib}.
I chyba nie ma sensu robić oddzielnego pakietu z osobnego j2re Suna
- przeglądałem licencje j2sdk i j2re - są (chyba) takie same.

Sprawdzałem ten układ z Mozillą i na paru dołączonych demach - działa.
javac i jar też.

Czekam na uwagi od osób, które używają Javy do czegoś więcej niż wtyczka
Mozilli ;)

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/