[FUTURE REQUEST] interaktywny rpm + *.spec dla PLD-2.0

Krzysiek Taraszka dzimi w pld.org.pl
Nie, 18 Sie 2002, 16:37:41 CEST

Witajcie,

po doglebnym przeanalizowaniu doszedlem do wniosku, ze mozna by dla
przyszlego PLD-2.0 zacząć przygotowywać cos na wzor debiana, tj nie
interatywne deby, tylko interaktywne rpmy.
Moze powiem o co chodzi ...
Zalozmy, ze chcemy zainstalowac XFree86, a nie umiemy sobie poradzic z
konfiguracją Xow bo jestesmy jakims newbie userem. XFree86 w %post/%postun
umieszczoną by mialy opcję xf86config, czyli uruchamialy by konfigurację
xow. Wtedy nawet nie kumaty czlowiek latwo i przyjemnie zkonfiguruje sobie
xy.
Przykladow moze byc tutaj wiecej.

Teraz druga sprawa:
wiem, ze zaraz podniosa sie glosy, ze przy apt-get dist-upgrade czy poldek
--upgrade-dist rpm bedzie caly czas na nowo chciec konfigurowac znowu te
xy.
Rozwiązaniem moze byc latwy i przyjemny warunek, if [ -f
/etc/X11/XF86Config ] then goto end; czy cos w tym stylu w specu.
Wtedy rpm wie, ze nie ma uruchamiac konfiguratora.

Analogicznie mozna postapic z reszta specow.

Wiem, wiem, ze zalozeniem distro jest nie interaktywny rpm, ze
aktualizacja/dezaktualizacja ma przebiegac bezproblemowo, ale fajnie by
bylo, gdyby taki newbie user nie gubil sie zaraz po instalacji PLD ;)

Sądze, że temat jest do głebnej analizy. Sądze, ze fajnie by bylo zrobić
na pld-devel burzę mózgów na ten temat.

Krzysiek Taraszka			(dzimi w pld.org.pl)