licencje - ujednolicenia nazw

Wojtek Kaniewski wojtekka w bydg.pdi.net
Pon, 19 Sie 2002, 14:07:21 CEST

On Mon, 19 Aug 2002, Jakub Bogusz wrote:
> Większość jest na "2 lub nowszej".
> "GPL v2" ma oznaczać (przynajmniej tak mi się wydaje) wersję 2 bez
> opcji nowszej wersji.

czyli trzeba przeglądać wszystkie pakiety i źródła, sprawdzając, która
wersja GPL ich dotyczy?

przykłady z mojego podwórka:
- ekg - w dokumentacji jest napisane, że GPL (z informacją, że jest
  w pliku COPYING, który zawiera treść GPL v2). przy uruchamianiu jest
  GPL. w źródłach jest GPL v2, ale nie ma informacji, że można użyć
  późniejszej. wynika z tego, że wpis w specu jest nieprawidłowy. [1]
- 6tunnel - ani w źródłach, ani w dokumentacji nie ma żadnej informacji
  o licencji. jedynie w dołączonym specu jest ,,Copyright: GPL''. soft
  jest stary i wtedy jeszcze nie zastanawiałem się nad tym dokładnie,
  więc jest trochę niejasne. zwłaszcza, że poprawki podsyłali ludzie
  związani z BSD, a przy braku informacji o licencji w źródłach i docach
  nie wiadomo, jak traktować ich poprawki. czyżbym musiał teraz dać to
  na podwójnej licencji BSD/GPL?
- ydpdict - w dokumentacji nie ma ani grama^Wbitu informacji o licencji.
  w źródłach jest ,,GPL v2 or any later''.

oczywiście wszystkie te programy w pldowych specach mają wpisane
,,GPL''. i skąd ci biedni ludzie mają to wiedzieć, skoro nawet ja
tego nie rozumiem? (;

[1] tu już poprawiłem i wszędzie dałem informację o wersji licencji.

pozdrawiam,
wojtek