licencje - ujednolicenia nazw

Śro, 21 Sie 2002, 20:02:17 CEST

On Mon, 19 Aug 2002, Wojtek Kaniewski wrote:

> czyli trzeba przeglądać wszystkie pakiety i źródła, sprawdzając, która
> wersja GPL ich dotyczy?
>
> przykłady z mojego podwórka:
> - ekg - w dokumentacji jest napisane, że GPL (z informacją, że jest
>   w pliku COPYING, który zawiera treść GPL v2). przy uruchamianiu jest
>   GPL. w źródłach jest GPL v2, ale nie ma informacji, że można użyć
>   późniejszej. wynika z tego, że wpis w specu jest nieprawidłowy. [1]

Tu jest mały knyf. Otóż plik COPYING trafia zwykle mniej czy bardziej
przypadkowo w wyniku "automake -a -c" wykonywanego w autogen.sh. Odnoszę
wrażenie, że część maintainetrów nie wie tak naprawde na której wersji GPL
prowadzi swój projekt. Zapewne w wyniku tej nieświadomościi za jakis czas
po zmianie w jakieś kolejnej wersji automake na terść licencji GPL v3
część projektów nagle okaże się że zmieniłą licencję :>

To jest taki efekt ubczny nieco kreciej roboty ludzi z FSF. Obawiam się
niemniej że jest to swego rodzaju bomba zegarowa którój cza ustawi się na
0:00 o ile więcej ludzi zoriwntuje się w jaki sposób plik COPYING trafia
zwykle do projektów.