Gry

Śro, 21 Sie 2002, 20:10:09 CEST

On Wed, 21 Aug 2002, GoTaR wrote:

> [...]
> prboom-2.2.3-1
> quadra-1.1.8-2
>
> A katalog /usr/X11R6/share/games do nikogo nie należy. W ogóle to z
> grami jest syf, bo są katalogi:
>
> /usr/share/[nazwa] (np. 0verkill)
> /usr/X11R6/share/[nazwa] (np. xtux)
> /usr/X11R6/share/games/[nazwa] (wymienione u góry)
>
> Podczas gdy prawidłowo:
>
> /usr/games - zgodnie z FHS tu mają leżeć gry i programy edukacyjne
> /usr/lib/games/[nazwa] - patrz niżej
> /usr/share/games/[nazwa] - zgodnie z FHS statyczne dane gier z /usr/games
> /var/games - zgodnie z FHS dynamiczne dane gier

Jak dla mnie rozróżnienie na programy ui gry jest sztuczne. IMHO mogłoby
wogóle nie być %{_datadir}/games.

> Jeśli to zrzutować na hierarchię X11R6, to powinno być:
>
> /usr/X11R6/games - binarki [1]
> /usr/X11R6/lib/games/[nazwa] - zależne od architektury pliki gier
> /usr/X11R6/share/games/[nazwa] - statyczne dane gier [2]
> /var/games - zostaje, gdyż to osobna hierarchia

Tylko na pliki rekordów i inne tego typu które tam trafająw wyniku tego ze
binarka jest sgid games.

> [1] o ile używana jest podhierarchia games, czemu TK jest ZTCW przeciwny.
> Albo używać i poprawić co nie używa, albo poprawić to, co używa, i
> wywalić katalog.

Raczej wynik niedopatrzenia.

> [2] o ile nie pominie się share tak jak w przypadku man (raczej nie
> powinno się) - tak czy inaczej coś trzeba poprawić.
>
> Może nie dla wszystkich, ale dla mnie bezpańskie katalogi są bardzo
> drażniące. Tak więc krótko dwa pytania:
>
> 1. czy ma być używana podhierarchia games?

IMHO wystarczy /var/games.

> 2. czy ma być ona rzutowana w podhierarchię X11?
>
> Tu należy się zdecydować i zacząć stosować to _KONSEKWENTNIE_.

Oczywiście.

> Jeśli chodzi o moje zdanie to na oba te pytania odpowiedziałbym TAK,
> tworząc /usr/{,X11R6/}{,lib/,share/}games oraz /var/games. Wtedy do
> poprawy byłyby gry trzymające dane w /usr/{,X11R6}/{bin,lib,share}:
> bin -> ../games
> lib -> lib/games
> share -> share/games

Raczej nie ma IMHO sensu.