[RFC] upgrade lua (dotyczy: elinks, enigma, oraz programujących w lua)

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Pon, 26 Sie 2002, 02:24:55 CEST

Witam.

Wrzuciłem swojego czasu do PLD lua, jak się zainteresowałem tym językiem
i chciałem trochę pobawić.

Języka używam dalej, na coraz większą skalę, ale byłem lekko zaskoczony,
kiedy chciałem go dzisiaj zapgrejdować do wersji 5.0alpha[1]. Okazało
się, że używają go dwa programy w PLD: elinks i enigma.

Problem leży w tym, że między wersją 4.x i 5.x pojawiły się bardzo duże
zmiany w API (a oba programy embedują lua, a więc z tego API intensywnie
korzystają), oraz pewne zmiany w samej składni języka. Oznacza to, że są
nikłe szanse skompilowania i poprawnego używania tych programów z lua5,
gdybym je po prostu zapgrejdował.

Widzę kilka wyjść z sytuacji:

1. Zmieniam soname bibliotek lua na zawierające 4, oraz nazwę
interpretera i kompilatora na lua4 (oraz includy do <_includedir/lua4>),
a nowe lua instaluję jako ,,po prostu lua''. Programy używające lua
(wszystkie dwa) trzeba by poprawić, żeby się w takim środowisku
skompilowały, a jeśli ktoś używa lua w skryptach, to dość szybko się
zorientuje, że przestały działać (dodatkowo informacja w %post blabla).

2. Odwrotnie: lua4 zostaje jako ,,po prostu lua'', a lua5 dostaje tę
piątkę w bibliotekach, binarkach etc.

3. Prosty apgrejd bez pozostawiania starej wersji lua4 po wymuszeniu na
autorach programów przejścia na lua5.

Wszystkie wyjścia mają swoje zady i walety, temu się pytam innych, co
proponują w takiej sytuacji.

Robert

[1] alpha w przypadku lua nie jest straszna, życzyłbym wielu pakietom
 stable pod Linuksa takiej stabilności, jak miały pakiety lua-*-work
 (pre-alpha), albo mają pakiety alpha; przy wersji alpha jest za to
 pewność, że ficzery języka, oraz jego C API się już nie zmienią
 w wersji finalnej 5.0

--
Bastard Operator From 149.156.96.35