__aclocal -- propozycja

Pon, 2 Gru 2002, 20:46:22 CET

On Sat, 23 Nov 2002, Mariusz Mazur wrote:

> Jedna z zasadz działania aclocal polega na tym, że jeśli w aclocal.m4 dane
> makro już istnieje - to się go nie szuka. Skutek jest taki, że bardzo często
> naprawienie niebudującego się programu polega na dodaniu rm -f aclocal.m4
> przed wywołaniem aclocal.
> Mam więcj propozycję, by makro __aclocal zaczęło wyglądać tak:
> rm -f aclocal.m4; aclocal
>
> Ma to o tyle zbawienne działanie, że będzie zmuszało programy do używania
> systemowych makr dzięki czemu unikniemy jakiś trudno wykrywalnych błędów.
> [...]

Hołk.

Z innych zmian jeszcze. Otóż mamy z lekka niekonsekwenntne używanie makr
które przyznam mnie czasem nieco drażni. Chdzi o to ze czasami uzywamy
%{foo} a czasami %foo :_)

Przykład to choćby %{__aclocal} i zwykle nieco niżej występujące
%configure.
Dla ujednolicenia proponowałbym to pisać jednak z w postaci %{foo} (bo
będzie mniej do korygowania :)

Jeszcze jedno.
Mniejwięcej po przyszykowaniu bazy do Ac czyli binutils, gcc, kernela i
glibc powinno nastąpić cięcie %changelog. Do tego czasu dobrze by było
żebyśmy mieli mniejwięcej komplet wszelkich massiv zmian. Do tego czasu
także dobrze byłoby mieć pointegrowane wszelkie branche już na HEAD.

Ergo: jeżeli jeszcze komuś pałętają się między półkulami koncepcje
jakiś tego typu korekt/zmian w stylistyce czy innych elemetach to waroby
żeby to omówić i zrobić .. raczej szybciej niż później :)