ra-general-updates: kto, z kim, kiedy ?

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Śro, 11 Gru 2002, 13:42:41 CET

On Wed, Dec 11, 2002 at 03:18:52AM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Tue, 10 Dec 2002, Marcin Bohosiewicz wrote:
> [..
>
> Tak czy inaczje jest to tylko kopia builderów Ra.

[builder w alpha builder]$ rpm -q rpm glibc gcc
rpm-4.1-8.2
glibc-2.3.1-1
gcc-3.2.1-1

To moje próby z bootstrapowaniem.
Dobrze by było najpierw kernel zrobić - glibc na razie poszedł na
nagłówkach 2.2.18 zamiast 2.4.x.

> Długo byłem cierpliwy obsługijać to dość ręcznie. Wątpie zbey ktokolwiek
> wytrzymał to dłużej. Ja już mam z lekka dość .. i to tym bardziej że
> czeka nas conajmniej dwu, trzy ktotne przebudowanie całość zanim zacznie
> zamykanie 2.0. Już samo to jest wstaczającym powodem żeby nie robić za
> dużo w obarciu o obecne schematy nie śpiesżać sie z możliwie szerokim
> rozbudowaniem funkcjonalnosci builderów i narzędzi które beda operować na
> pakeitach po stronie ftp serwera wspomagając przenoszenie pakeitów w
> takich zbiorach żeby nikt nie musiał narzekać juz na to że cżęść rzeczy
> [...]

Ktoś już to robi, czy będziemy czekać ileś czasu bez efektów?

> [...]
>   zlecenia budowanai pakeitół na kilak architektór tak jak to jest z x86
>   czy będzie za kawałek z sparc. Wobec tego pzrysdałoby się mieć mozliwość
>   wspólnego gospodarowania ilościa różnolegle obrabianych zleceń i to
>   zwrówno po to żeby majac np. konto buildera przyjmujące zmlecenia które
>   obsługuje kilak architektór ale ma obsługiwać tylko np. jedno budowanie
>   w danym momencie jak i po to żbey majac builder tylko na jedna arch ale
>   mając np. maszynke SMP godzić sie na to że będzie sie w ramach jednego
>   środowiska budować kilak pakietów róznolegle,

Z tym ostrożnie - są pary pakietów budowanych z tych samych źródeł
(aumix/aumix-gtk, ethereal/tethereal, fontconfig/Xft,
libapreq/perl-libapreq) oraz pary pakietów z tą samą nazwą katalogu
tworzonego w $RPM_BUILD_DIR.

> Komuś przychodzi jeszcze coś do głowy ?
> A jeszcze jedno. W przypadku builderów z obsługą kilku arch odbieranie
> zleceń powinno być mosliwei niezależne od MTA. IMHO to co wpada do
> chrootów jeśli chodzi o to co jest tam zamontowane an koncie builder nie
> powinno yć wprost instalwane z rpma0- tylko generowane. to znaczy się że

Na razie i tak pld-builder instaluje się z cvs, a nie z rpm-a - pakiet
jest przestarzały.

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/