SPECS: crossmingw32-platform.spec (HEAD)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 17 Gru 2002, 00:13:59 CET

On Mon, Dec 16, 2002 at 09:31:53PM +0100, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Moze problem jest taki:
> - jesli jest to (naglowki) API systemu operacyjnego, korzystanie z ktorego
>   w takiej, a nie innej formie jest niezbedne do napisania programu
>   wspolpracujacego z tym systemem, to licencja nie ma tu nic do gadania.
> - jesli sa to naglowki wewnetrzne programu/systemu, ew. istnieje prawna
>   mozliwosc zabronienia pisania programow wspolpracujacych z danym, to masz
>   racje.

Nie wiem jak dokładnie jest.
w32api zawiera przepisane nagłówki, zawierające samo API.
Nagłówki MS zawierają trochę komentarzy i różne śmieci.

Gdyby ktoś przepisał te nagłówki tak, żeby zawierały same API, raczej
nie powinno być problemu.

> Taka przynajmniej widzialem konkluzje dyskusji na linux-kernel dot.
> naglowkow GPL/GPL-only w Linuksie. Zdaje sie, ze autorstwa Linusa.

Z drugiej strony - nagłówki Linuksa są traktowane jako "specjalny
przypadek", nie wymuszający GPL.

> Co prawda interpretacja powyzsza moze dzialac lub nie w zaleznosci, gdzie
> bedzie weryfikowana (Europa/Ameryka)
>
> BTW. Zastrzegam, ze prawnikiem nie jestem.

AOL.

> Mozesz rozwinac / podac namiary ?

XFree86-4*/xc/lib/GLw/README.txt punkt "5. No thanks".

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/