instalator: drobne przemyślenia

Nie, 29 Gru 2002, 03:59:20 CET

On Sun, 29 Dec 2002, Paweł Gołaszewski wrote:

> [CIAAAAACH]
>
> Nie staraj się myśleć za ludzi. Instalowanie "bo taki sprzęt został
> wykryty" to tylko problem.
> Ja bym dostał piany na ustach, jeżeli bym dostał cały inwentarz muzyczny
> na serwerze, bo akurat zdazylo mi sie instalowac na plycie z wbudowana
> sieciowka.

Ja bym się tez wpienił jakby mi ktoś na takiej wbudowanej sieciówce
odtwarzał mp3 czy jakieś filmy :o)

Po za tym pisałem *wyraźnie* nie o instalacji profilów typu serwer
tylko *stacja robocza* :>

> Nie rób z ludzi idiotów.

Nie chodzi o robienie z kogoś idioty tylko o to żeby nie bawić się w
idiotyczne ręczne dobieranie tego co bezpośrednio *wynika* z tego co masz
na pokładzie. Kwestia multimediów to tylko niewielki ułamek całego
zagadnienia (podałem kilka innych przykładów w których automatyczne
sugerowane doinsytalowywanai konkretnych pakietów ma jak najbardziej sens
i nie dotyczy to odtwarzania dźwięku czy filmów).

Jeżeli np. ktoś ma kartę dźwiekową w jakimś sprzęcie na którym instaluje
własnie system to chyba przyznasz że niesamowicie *rzadko* będzie się
zdarzać sytuacji w której insyalujący *styację roboczą* nie będzie chciał
żeby mieć tam zainstalowanego wszystko co będzie potrzebne do tego żeby w
maksymalnym zakresie wykorzystać ów potencjał .. czyż nie ? Instalując coć
na notebooku o ile okazałoby się że jest dosęp do statusu baterii możnaby
sugerować instalwoanie róznych monitorów od baterii czy takze apmd.

Dlaczego tego typu szczeółmi masz zawsze zajmować się ręcznie ?
I czy napewno sugerowanie doinstalowania konkretnych pakietów wynikających
ze środowiska to jest robie z kogoś idioty ? Czy mzoę odwrotnie ? ..
idiotyzmem majac odpowiednie komponenty w dystrybucji nie chcieć ich
dopasowywać niemal automatycznie ?

Przypomnę także że ilość pakietów jaka mamy nie jest mała .. wręcz
odwrotnie jest całkeim spora i bedzie jeszcze wieksza.
Przykładowo pamiętasz w którym pakiecie są narzedzia do zarzędzania
prękością pracy protka karty w NVidią ?