instalator: drobne przemyślenia

Grzegorz Godlewski ggodlewski w wi.ps.pl
Nie, 29 Gru 2002, 13:11:25 CET

>   1) wykryto CD -> powinien być zainstalowany eject, cdplay
Ani razu nie korzystałem z eject,cdplay itp...

>   1a) o ile jest to instalacja X wrk.st. to doinstalowytwanei róznych
>      mikserów/playerów,
Których mixerów? Instalator nie jest w stanie wykryć mojego ulubionego
mixera/playera.

>   2) wykryto CDRW -> doinstalować pakiety z podstawowymi narzędziami do
>      nagrywania,
jw. - który program do nagrywania? Może tylko cdrtools? A jak ja korzystam
tylko z udftools to mi to też niepotrzebne.

>   2a) wybrano instalacje "GNOME workstation" -> doinstalwoać różne
>      frontendy do nagrywania pod GNOME (analogicznie dla KDE),
Mam KDE i nie korzystam z żadnego frontendu kde, tylko z xcdroasta.
Tak samo nie korzystam z kopete, tylko z gaima... Niektórzy mają wymieszane
środowisko na workstacji.

>   3) wykryto kartę dźwiekową -> doinstalować xmms z przyległościami,
A ja wolę mplayera :)

>   4) wykryto dyski wspierające S.M.A.R.T. -> doinstalować narzędzia do
>      monitorowania dysków via S.M.A.R.T.
Mam taki dysk i nigdy go nie monitorwałem,

>   5) wykryto USB -> doinstalować usbutils,
Mam usb i zero urządzeń...

>   6) wykryto napęd FD -> doinstalować fdutils.
Do korzystania (odzczyt/zapis) z fdd nie potrzeba fdutils.

> Wogóle przy instalacjach typu wrk. st. na dzieńdobry o ile jest karta
> dźwiękowa powinien być instalowany *pełen* wypas narzędzi multimedialnych
> +- to co wynika ze środowiska sprzętowego. Niezależnie od wykrytego
> sprzętu powinno być instalowane xine z przyległościami o ile wybranoby
> instalacje GNOME. mplayer czy avifile możnaby instalować chyba niezależnie
> od GNOME/KDE (?). O ile ktoś wybrał instalację mozilli, a mają być
> multimedia to powinien być doinstalowywany plugger.
Żadnych wypasów - to nie redhat. Instalka pld zawsze mało zajmowała i to jest
dobre. No chyba, że będzie nowy typ - full-wypas :)

--
/ Grzegorz Godlewski                                                       /
\ Mail: ggodlewski w host.sk          Jabber JID: grzesiek w jabber.pld.org.pl \