Propozycje zmiany praw plikow

Paweł Gołaszewski blues w ds6.pg.gda.pl
Wto, 31 Gru 2002, 01:19:52 CET

[CIACH]
> Z binarkami jest ta sama kwestia jesli chodzi o prawo do zapisu (w sumie
> binarki przewaznie nie sa patchowane bezposrednio hexedytorem ;)), a
> obciecie prawa odczytu podniesie bezpieczenstwo -- userzy nie beda
> zagladac do binarek, w roznych niecnych celach, a przy odpowiednim
> zapatchowaniu jadra, nawet ptrace()'owac binariow, ktorych nie moga
> czytac. Owszem moze to rowniez przysporzyc troche niewygod, ale to mozna
> rozwiazac opcjonalnym sciaganiem takich praw. Nie mam jeszcze pomyslu
> jak, ale pewno cos by sie wymyslilo. ;)

SbO.
Ja jestem stanowczo przeciw. To w sumie nic nie da, a powoduje wiele
niewygód. Nawet md5sum binarki nie mógłbym sprawdzić, musiałbym robić su.
Zresztą - nie podałeś żadnych konkretnych sytuacji, kiedy takie ustawienia
coś dadzą...

Stanowczo przeciw.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...