STABLE strikes again (Re: PHP-4.1.1-1)

Pią, 8 Lut 2002, 08:52:30 CET

On Fri, 8 Feb 2002, Blues wrote:

> dobra, dobra.
> Gadamy o stable, a nawet robimy pewne kroki odnośnie jego... ale w CVS'ie
> widać już poważne ciągoty ludzi w kierunku nowości, a to bardzo źle wróży
> wydaniu pierwszej oficjalnej wersji, kiedy naprawdę tak blisko jesteśmy
> już tego.
>
> Czas chyba jednak powiedzieć stop. IMHO jesteśmy gotowi i bardziej nie
> będziemy.
>
> - kernel - dzimi, chyba jest gotowy?
> - instalator - malekith, chyba też jest gotowy?
> - generowanie iso - chodzi? chyba tak, choć kloczek coś ostatnio mówił, że
> [...]

Działa.

> - pozostałe zasoby tez są chyba gotowe?
>
> Tylko proszę, nie rozwodźmy się nad szczegółami, a nad rzeczami istotnymi.

Kwestia że ilość rzeczy istotnych bedacych upierdliwymi szczegółami jest
dość spora.

> Teraz to co jest powinno być wydane i ogłoszone jako PLD-1.0beta. To
> pozwoli na zebranie większej rzeszy użytkowników i otrzymywanie dużej
> liczby raportów o błędach.

Przy około ~100 instalacjach w sieci które ~raz na dzień łaczą sie z ftp
żey cos zaktualizować obawiam się że masa krytyczna jest jeszcze duża na
mała. Obawiamsie takze że wprowadzenie tego jako pre/beta/alfa czy
cokolwiek nie zmieni tego radykalnie. Ilość osó używajacych PLD rośnie z
miesiąca na miesiac i to dość mocno ale juz widać że ilość zgłaszanych
błędów (po mimo że są one w zasobach jakie udostępniamy) wzrasta tu mniej
niż linniowo.

> Tak na Pingwinaria powinno się udać ukończyć całość :) I NIE MOŻE BYĆ W
> MIĘDZYCZASIE WRZUCANIA BUGFIXÓW NA ZASADZIE "NOWSZA WERSJA O JAKIŚ
> NUMEREK SIĘ RÓŻNIĄCA", TOMKU ;) Tylko ,kiedy coś nie działa albo ma
> ZGŁOSZONE błedy.
>
> Koments?

Co do gnumerica to mi robienie wykresów działa, a błędów nie było
zgłaszanych. Zawartrość BTS nic nie mówi o nowych błędach.
Nowe wersje nie wrzucam tylko dlatego że mają wyższy numerek.

Tak czy inaczej nie widzę przeszkód we wprowadzaniu poprawek do ostaniej
chwili i to choćby w postaci nowych wersji o ile widać że są to poprawki.
Ilość tego co można zaktualizwać jest duża (mój ostani log z pldnotify.awk
jakby kogoś uinteresowało wrzuciłem na
test2.zie.pg.gda.pl/~kloczek/out.log) i przeważnie takie zmiany wprowadzam
ja. Nie oznacza to jednocześnie że każda taka potencjalna zmiana jest
wykonywana.

Po to żeby wyuścić zmiany na pingwinaria wystarczy wstrzymać się ze
zmianami powidzmy na dwa tygonie przed pingwinariami czyli na pocżatku
marca.
Ilosć osób testujacych zwieksza się i tak ale żeby zachęcić do testowania
wcale nie trzeab ogłaszać pre/beta/alfa .. wystarczy poprostu np. mówić że
są dostępne nowe iso i że prosi się o zgłaszanie błedów tu a tu (co
zamierzam zrobić po dzisiejszym generowaniu iso na pcol). Metod na to może
być więcej i tu są spore rezerwy. Trzeba tylko wymyślić jak proces
testowania zrobić bardziej efektywnym.

Zreszta na dobra sprawę dopiero od kilku dni mamy faktyczna szansę
dotarcia szerzej dzięki przeniesieniu ftp do ICM. Dopiero dzisiaj widać że
potencjalnie spora ilość ludzi odchodziła z kwitkiem bo miała mniejsze czy
większe problemy ze ściągmnięciem zasobów których przyczyna była blisko
samego ftp (na reszte nie mamy i nie będziemy jeszcze długo mieli wpływu).

Tak czy inaczje jest nas jeszcze (za)mało. Kązdy z nas wie o sporej ilości
błędów i albo nauczył się je omijać albo poprstu do nich przywykł. W
wyciągnięciu tej możliwej do wyciąggnięcia listy są IMHO największe
rezerwy. Tak czy inaczej jeszcze wciagniecie błędu na listę nie będzie
oznaczać jego rozwiązanie, bo najprostrzym sposobem usunięcia błędu jest
usunięcie tegoż, a nie czekanie aż stanie się to samo.
Poprostu obecne grono developerów potrzebuje dalszych bodźców do tego zeby
cos jeszcze zrrobić w tym także w sprawie błedów które sami znamy. Bodźców
tych sami z siebie nie jesteśmy w stanie w obecnej chwili wygenrerować.
Tak czy inaczje po mimio że robimy to co robimy o d trzech ponad lat to
nadal widać że tak na dobra sprawę nadal dopiero zaczynamy zdawać sobie z
wagi pewnych faktów jak choćby to ile został zrobione w innych
dystrybucjach i co w dużej cżęści też u nas trzeba zrobić dopiero zrobić.

Samo wstrzymanie zmian jeszcze stabilizacji ŻADNEJ nie da. Możemy
wstrzymać tylko zmiany. To można zrobić na początku marca. Do tego czasu
możemy robić dokładnie wszyzstko w celu zmnieszenia zasad funkcjonowania
PLD w semnsie wpływów jakie się tu uwidaczniaja jakie mają znacznie dla
raportowanai i usuwanai błędów. Potencjalnie niemal każda rozsadna
koncepcja na "wyjście na zewnątrz" obecnego zespołu po to żeby dotrzeć do
nowych ludzi krtrórzy dopiero jako nowi bedą działać w innym stylu niż
obecni uczestnicy i w związku z tym generować nowe sygnały jest w
międzyczasie do wdrożenia.

Uwaga jeszcze co do BTS. Powina być udostępniona w miare prosta metoda
dołącznia patcha, loga czy jakiegokolwiek pliku czy plików do bug raportu.