PHP-4.1.1-1

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pią, 8 Lut 2002, 10:19:10 CET

On Fri, Feb 08, 2002 at 09:51:48AM +0100, Blues wrote:
> On Fri, 8 Feb 2002, Tomasz Kłoczko wrote:
[...]
> Marcin ma prawo się bać, bo ta wersja zmienia dosyć dużo.
>
> Ja u siebie testuje ją dosyć mocno i php'owcy mi się nie skarżą, co
> znaczy, że jest ok. Na razie 2 dni testują to i są zadowoleni.

Z którą wersją apache? Tu też by się przydało potestować na większej
liczbie maszyn:

1.3.22 (HEAD, leży chyba nadal w test) - wydaje się OK

1.3.23 (DEVEL) - w domu testowałem i działa, ale przy wczytywaniu
mod_ssl po AddModule pojawia się komunikat, że moduł już był dodany
(LoadModule w stosunku do mod_ssl od razu robi AddModule, nie wiem kiedy
i jak, ale tak jest - w 1.3.23 polecenie AddModule (zaraz po LoadModule
w mod_ssl.conf) powoduje ten komunikat; już samo LoadModule bez AddModule
w stosunku do mod_ssl (i chyba tylko mod_ssl) działa). Sprawdziłem
właśnie na 1.3.20 - jest tak samo, tylko bez komunikatu (sprawdzanie
tego i wypisywanie komunikatu pojawiło się dopiero w apache 1.3.23).

> [...]
> jestem pewien jakiej powinien być.
>
> Otóż zmieniane są najpierw moduły php, a na samym końcu pakiet sam php. I
> są robione restarty, które się nie muszą udać po każdej zmianie. Mi
> wyrzucił, że libphp4 jest cośtam zły (no, tak to jest jak się od razu nie
> napisze...:-/ ) i restart apache'a się nie udaje w tym momencie. Kolejne
> restarty już się nie wykonują i trzeba php podnosić ręcznie.
> Nie jestem pewien, ale chyba prereq php do każdego modułu powinno załatwić
> sprawę. Ale nie wiem czy to się nie będzie od drugiej strony waliło
> (restart z modułami z innej wersji php).

Nie załatwi, bo część modułów będzie starsza i mogą nie działać. Testowałem
już kiedyś.

> <mode=dream>Najlepiej by było gdyby apache był zrestartowany po upgrade
> wszystkich części php. W zasadzie możnaby to wpisać do TODO rpm'a.
> Oznaczanie pakietów w grupy funkcjonalne...</mode>

Włącznie z modułami apache. O tym już myślałem (także żeny uniknąć
kilkunastu czy więcej restartów apache przy upgrade apache+komplet
modułów+php+komplet modułów - te restarty potrafią trochę trwać).
Ale nie mam na razie pomysłu jak to elegancko zrobić.

> może inni też by to potestowali.... ;P :)

Zapraszam do testowania apache 1.3.23 :)

--
Jakub Bogusz